Gå til innhold

Modding av Xbox 360 - støydemping


HilRam

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Xbox 360 Arcade som er dratt frem fra glemselen, og etterhvert som poden i huset vokser til blir mer og mer brukt. Jeg har selv begynt å bruke den som mediespiller (mot NAS) og vil også ta i bruk HBO-app og Netflix-app.

 

Softwaremessig og funksjonsmessig er den nå glimrende! Men den støyer som fy!

 

For noen år tilbake kunne man få kjøpt egne kabinett for Xbox 360, men alle ser ut til å ha gått ut av produksjon.

 

Er det noen som har noen tips i forhold til dette? Er det noen som evt. har erfaring med å dytte innmat fra 360 inn i et kabinett designet for Micro-ATX el. l?

 

Alle tips mottas med takk! :dremel:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du først skal bruke penger på det her er vel en arcade det dårligste utgangspunktet ^^

 

Flytte til Micro ATX vil fungere bra, det som støyer mest på en 360 er dog CD-Rom'en dens, så å bytte til en stor HDD og kjøre ting som spill fra den reduserer mye.

Hei, den er allerede oppgradert med harddisk, så å kjøre spill fra den går greit. Og så blir den brukt som mediaspiller, og da er støyen fra viftene så uhorvelig sjenerende.

Lenke til kommentar

Jeg har sett på et par stue-kabinetter for Micro ATX, men lurer på om det blir mye styr å få komponentene inn når de ikke følger den formfaktoren.

 

Kommer vel ann på hvor teknisk anlagt du er, om du har muligheten til å jerry-rigge litt burde det ikke være noe problem. Ligger nok mange eksempler på Youtube.

Lenke til kommentar

Ja, og jeg ser ikke helt hvordan det skal hjelpe deg å sette innmaten inn i et atx kabinett, med mindre du har en løsning på vifter og luftekanal fra rett plass på xbox hk... Hvis det er viftene dine som bråker, så bytter du dem, for de skal ikke bråke spes mye. Det finnes også vifter som skal støye mindre en de orginale. Siden du sier du spiller fra hdd, så har du kanskje glith hacket boksen? Da kan du i tilfelle stille på viftehastigheten hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Denne er blandt de bedre, til en ok pris: http://www.ebay.com/itm/Talismoon-Whisper-Fan-for-Xbox-360-Internal-Cooling-LED-Light-Green-/131268699150?pt=UK_Cooling_Devices&hash=item1e9039640e

har montert flere av dem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...