Gå til innhold

Må SIM-kortet «støtte» 4G?


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke inn 4G på min nye iPhone 6, og jeg vet det ikke skyldes dekningen. Samboeren, som jobber hos Telenor, mener jeg må ha et nytt SIM-kort. Hun sier SIM-kortet må støtte 4G, så hvis jeg har et gammelt SIM-kort vil jeg aldri kunne få inn 4G. Jeg er kunde hos Chess og spurte kundebehandleren om det hun sier stemmer, og han sa at hvorvidt jeg får 4G eller ikke, ikke er avhengig av SIM-kortet men telefonen. Han sa videre at hvis jeg hadde gode 2G- og 3G-signaler er det mest sannsynlig ikke SIM-kortet som er problemet.

 

Hvem har rett?

 

Til info kan jeg nevne at SIM-kortet jeg bruker ble bestilt etter at Chess begynte å støtte 4G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja gamle simkort støttet ikke 4g, om det er problemet ditt vet jeg ikke.
Men kan jo være en ide å prøve nytt ?

På mitt fra taøkmore står det 4g stemplet på det.

 

Edit:

 

Fant også en kilde på det fra amobil ;)

 

 

  1. Får jeg 4G på telefonen automatisk?
    Spørsmål fra Øystein:

    Må man ha et spesielt abonnement for å få 4G på mobilen (når det kommer), eller vil jeg automatisk få 4G-hastighet der dette er tilgjengelig med mitt nåværende abonnement? (Jeg har Bedrift Netto-abonnement gjennom jobben, med 15 GB data inkludert.)

    Svar:

    Det du trenger er sannsynligvis et nytt SIM kort som støtter 4G. I tillegg må mobiltelefonen, den trådløse ruteren eller ditt USB modem støtte 4G. Hilsen Bjørn

    Besvart: 11. okt. 2012 11:38

 

 

 

http://www.amobil.no/artikler/far-jeg-4g-automatisk/113389

Endret av MrAvionics
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...