rolfmm Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Dette var da veldig effektfullt og fint. Du bør nok få ditt eget utstyr til bursdagen din så du kan bruke det mye mer
Ovidia2 Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Så flott at du lånte deg et utstyr og fikk tatt et så flott bilde!! Bra jobba! Hilsen Tove
Roar Kneppen Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Siden du vil lære skal jeg være litt mer kritisk enn de andre. La oss begynne med den mørke himmelen oppe som nesten blir borte i mørket og ikke tilfører bildet noe. Scroll opp og dekk over alt eller kanskje nesten alt det mørke så vil du se at blikket havner direkte på den flotte gjennomlyste skya. Hvis du beholder litt av det mørke så vil dette gjøre så du føler mer dybde i bildet. Hvorfor du fikk uskarpt nede i hjørnene kan ha forskjellige grunner så det har jeg ikke noe svar på. Men den oransje linja nede langs kanten ville jeg ha kutta vekk. Håper du får låne pappas utstyr mer fram til du får ditt eget. Et god råd er at du tar mange bilder og gjerne av samme motiv og fra forskjellige vinkler for selv proffer bommer ofte, men de bildene får ingen se. Ved å ta mange bilder har du større sjanser for at ett av dem blir bra. Nå kan du jo bare tømme kortet og starte på igjen uten at det koster noe. Vi som fotograferte med film var litt mer forsiktig for vi måtte jo kjøpe film hele tiden. Lykke til. Roar
Anbefalte innlegg