F1500AB Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 La oss si at jeg er sykemeldt i tre måneder nå i år. Så blir jeg friskmeldt i 5 måneder. (jeg vet at nye rettigheter starter igjen etter 6 måneder), men i dette tilfelle vil jeg bare være friskmeldt i 5 måneder. Så blir jeg sykemeldt igjen. Har jeg da 9 måneder igjen som jeg kan være sykemeldt i 2015, eller har jeg 12 måneder? 1
F1500AB Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Skrevet 4. oktober 2014 Ok, takker for svar. Regnet vel med det. Hadde jeg vært friskemeldt i 6 måneder (26 uker) hadde det startet på nytt. Men det kommer ikke til å fungere i dette tilfellet.
krikkert Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Du har ni måneder igjen av sykepengerettighetene dine fra NAV. Du får imidlertid 16 nye dager fra arbeidsgiver, så i realiteten har du ni og en halv måned.
F1500AB Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Skrevet 4. oktober 2014 Aaa, betyr det at jeg da heller ikke har brukt 3 måneder med sykemelding, men 2.5 da, siden de 16 første dagene var i arbeidsgiverperioden? Eller regner ikke NAV slik?
krikkert Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 NAV regner dager - du har 248 sykepengedager (kun mandag-fredag teller) fra NAV. Dette er 49 uker og tre virkedager, det vil si at du må legge til den første arbeidsgiverperioden for å komme opp til ett år. Så det er bare arbeidsgiverperiode nummer to og fremover som "forlenger" sykepengeperioden på den måten, nummer 1 er allerede innberegnet. Det løper en ny arbeidsgiverperiode etter at du har tiltrådt arbeidet fullt ut i 16 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå