Gå til innhold

iPad Air kobler ikke til jobbnettet


lilduff90

Anbefalte innlegg

Kjøpte for noen uker siden en ny iPad Air (5. gen) etter å ha vært uten fjøl i lengre tid. Tenkte at den kunne være kjekk til kurs og møter, særlig i jobbsammenheng. Men så dukka problemet opp:


Etter at jeg oppgraderte til iOS 8 kommer den ikke på jobbnettet. Den virker fint hjemme og hos svigers, samt hos foreldra mine, men ikke på jobb. Det synes jeg er rart, for den virka nemlig på jobb før iOS 8 ble installert.


Problemet er slik:

Jeg går i innstillinger og på WiFi, der finner jeg nettverket. Jeg trykker på det, og blir bedt om å skrive inn passord og brukernavn for nettet - som jeg gjør. Så kommer problemet; når sikkerhetssertifikatet kommer opp, og jeg trykker "Godta", så kommer det opp "Kunne ikke koble til nettverket <navn>". Jeg trykker OK, og "Koble til" igjen, og da forsvinner hele login-skjermen. Den står og spinner litt, før den går tilbake til start. Hvis jeg prøver nettverket igjen, er jeg tilbake på innlogging.


Og her står den og spinner. Det er verdt å nevne at flere andre på jobben har koblet til med iPad m iOS8, og jeg har selv koblet til med min iPhone med iOS8.


Noen ideer? Fjøla blir liksom litt meningsløs hvis den ikke kan brukes på jobb - som jeg kjøpte den til i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...