Gå til innhold

Yale Doorman V2, koble til Z-wave?


Anbefalte innlegg

Tja... her er det nok litt pengene som rår, for det du fikk til svar her:

 

 

Pr i dag finnes det ingen modul for z-wave til de skandinaviske variantene av Yale Doorman. Mulig det kommer i 2015.

... tror jeg er direkte feil. Det står en EU Z-wave modul i min Yale lås, og jeg tviler på at US og EU-modellene av låsene bruker forskjellige instruksjonssett. Hvorfor finne opp hjulet på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kommer jeg til å selge min Yale doorman lås (m/ verisure modul og tilhørende v-box) og heller gå til anskaffelse av to stk IDlock dørlåser.

Noen som har erfaring med IDlock? Sitter klar til å trykke <bestill> :-)

 

Jeg har vært å trykket på en...touch-tastaturet var forbausende responsivt og tallene var klare. Fordelen slik jeg ser det mhp låsesystem er at Doorman har et smekklåssystem mens IDlock har en mer klassisk låsekasse der bolten skyved ut og inn av en motor. Med barn i huset blir det mye "karmkrasj" med Doorman.

Lenke til kommentar

 

Da kommer jeg til å selge min Yale doorman lås (m/ verisure modul og tilhørende v-box) og heller gå til anskaffelse av to stk IDlock dørlåser.

Noen som har erfaring med IDlock? Sitter klar til å trykke <bestill> :-)

 

Jeg har vært å trykket på en...touch-tastaturet var forbausende responsivt og tallene var klare. Fordelen slik jeg ser det mhp låsesystem er at Doorman har et smekklåssystem mens IDlock har en mer klassisk låsekasse der bolten skyved ut og inn av en motor. Med barn i huset blir det mye "karmkrasj" med Doorman.

 

 

Takk for info. Kjenner godt til "karmkrasj", skal bli godt når det opphører :-)

 

post-281625-0-25739600-1434826917_thumb.jpg

Endret av Mr. Larsen
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg bestilte akkurat IDLock med Z-wave. Låsen min er defekt og jeg måtte ha en ny, så jeg sendte dem en mail og forklarte at jeg kjøper hvis jeg også får med Z-wave modul. Noen minutter senere lå den i "kassa" i nettbutikken. Så gjenstår det å se om jeg får dette til å fungere med Zipaboxen...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...

Prøver å blåse liv i denne igjen. Noen som har hørt noe mere om z-wave til Doorman V2N eller fått til noe?

Ønsker virkelig ikke verisure sin smart lock...

 

Interessant tråd å blåse liv i igjen. Jeg har også sett veldig mye på dørlåser ifht. z-wave eller iftt. Virker som Yale har denne deadlock låsen som de har hatt tidligere, men også https://www.zwaveproducts.com/shop/brands/yale-locks/z-wave-touchscreen-lever-lock-oiled-bronze . Jeg har også sett på IDLock sin http://idlock.no/ . Jeg er usikker på om IDLock er låst til Futurehome og Intin. Skulle ikke tro det. Hvis ikke, så er jo dette en mulig god lås i samtråd med f.eks home-assistant.io .

Lenke til kommentar

 

Prøver å blåse liv i denne igjen. Noen som har hørt noe mere om z-wave til Doorman V2N eller fått til noe?

Ønsker virkelig ikke verisure sin smart lock...

 

Jeg er usikker på om IDLock er låst til Futurehome og Intin. Skulle ikke tro det. 

 

Og det tror du rett i. :)

 

Merk at IDlock har en litt snål Z-wave implementering i versjon 1. Det kommer snart en oppgradering som vi håper retter disse barnesykdommene.

Lenke til kommentar

 

 

Prøver å blåse liv i denne igjen. Noen som har hørt noe mere om z-wave til Doorman V2N eller fått til noe?

Ønsker virkelig ikke verisure sin smart lock...

 

Jeg er usikker på om IDLock er låst til Futurehome og Intin. Skulle ikke tro det. 

 

Og det tror du rett i. :)

 

Merk at IDlock har en litt snål Z-wave implementering i versjon 1. Det kommer snart en oppgradering som vi håper retter disse barnesykdommene.

 

Kan du utdype mer her ang. implementeringen?

Lenke til kommentar

Du kan f.eks. ikke legge til koder uten videre via Z-wave, eller på andre måter bruke parametre til å justere den helt. Autolock er ikke mulig å skru av.

Skal du legge til nye RFID-brikker må du deaktivere(!!!) alle de eksisterende brikkene og aktivere alle på nytt.

 

Når kommer det ny oppdatering? Er det noen changelog for dette? Har du en link? Litt ivrig her, hehe.

Lenke til kommentar

 

Du kan f.eks. ikke legge til koder uten videre via Z-wave, eller på andre måter bruke parametre til å justere den helt. Autolock er ikke mulig å skru av.

Skal du legge til nye RFID-brikker må du deaktivere(!!!) alle de eksisterende brikkene og aktivere alle på nytt.

 

Når kommer det ny oppdatering? Er det noen changelog for dette? Har du en link? Litt ivrig her, hehe.

 

Bare å vente. Vi vent fint lite annet enn "til høsten engang".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...