Gå til innhold

Yale Doorman V2, koble til Z-wave?


Anbefalte innlegg

Kan man benytte "github-tilnærmingen" til å låse opp/igjen Doorman´en? I så fall kunne jeg benyttet en z-wave fjernkontroller som snakket med min Zipato-kontroller og videre sende et kall til låsen...?

 

Jeg har Verisure-modulen og den kan ikke benyttes samtidig med en konvensjonell fjernkontroll. Det er ikke hensiktsmessig å knote med mobilen etter å ha parkert bilen mens unger styrter mot døra. Eneste fornuftige er å ha en dedikert fjernkontroll i bilen (sånn bortsett fra innbruddsfaren).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som har prøvd denne?https://github.com/suhajdab/verisure-api

 

Tenker å lage en virtuell enhet i Fibaro HC2 for status av låsen.

 

Jeg har lagd en verisure plugin til hs3 som kan styre verisure enheter og hente ned tilstanden. Den er i beta enda. 

Jeg har ikke Doorman fra verisure så dette er ikke støttet i pluginen

 

 

MEN: jeg ble ringt opp nå isted pga jeg genererte for mange forespørsler og risikerte å bli blokkert ute om jeg ikke justere antall forespørsler.

 

 

Har de et offisielt API? Eller det nevnte github link du har brukt?

 

Jeg fikk lyst på noe tilsvarende på Vera, har du lyst til å dele koden din?

 

Når det gjelder yale, så er idlock.no en interessant konkurent. De støtter også zwave.

Lenke til kommentar

 

snip

 

Har de et offisielt API? Eller det nevnte github link du har brukt?

 

Jeg fikk lyst på noe tilsvarende på Vera, har du lyst til å dele koden din?

 

Når det gjelder yale, så er idlock.no en interessant konkurent. De støtter også zwave.

 

De har ikke noe offisielt API nei. Har heller ikke brukt det fra github, men skrevet alt selv.

Som sagt ble jeg ringt opp av Verisure pga mye trafikk, og jeg prøver å få en dialog med - men er veldig enveis kommunikasjon.

Lenke til kommentar

Som sagt ble jeg ringt opp av Verisure pga mye trafikk, og jeg prøver å få en dialog med - men er veldig enveis kommunikasjon.

Jeg begynner å bli redd for at Doorman har gått på en smell og låst seg til Verisure... kanskje derfor vi ikke får Z-wave til Doorman her (vi vet jo modulen finnes!). :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

har noen fått erfaring til å inkludere den nye ID Lock i HS3?

 

Jeg har spurt om kompabilitet - her er svaret:

I don’t have personal experience with Homeseer3, but after reviewing its supported command classes I think it must be the most compatible third-party solution to control ID Lock in the world at the moment.

Our Z-Wave solution is also a Z-Wave Plus module, though not commercial yet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...