Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Registerreimbytte i Sverige


EmilHen

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe en Volvo S40 1996-modell, 2.0 L bensin.

Selgeren sier at det eneste som må gjøres er å bytte registerreima. Da bør vel vannpumpa også byttes? Har lest litt rundt om kring.

 

Er det noen som vet hvor mye man kan spare på å gjøre dette i Sverige, med akkurat denne modellen? Jeg har prøvd å søke, men har ikke funnet så mye. Verkstedene lister ikke akkurat opp prisene på nettsidene, også vet jeg ikke om alle verksteden som ligger så nært grensa som mulig.

 

Så spørsmålet er, vil det lønne seg å gjøre det i Sverige? Og hvor mye sparer jeg?

 

Mvh Emil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Det er en grunn til at slikt er dyrere i Norge, her hjemme er det vanlig at alt som er i kontakt med reima byttes , Løpehjul/ strammehjul, vannpumpe ofte hydraulstrammeren og simmeringer også. Har sett endel havarier der ikke alt var byttet og ikke klarte seg til neste intervall. Ofte er det også vrient med garanti om det skulle gå galt. Men tørr du å satse, så ja det er penger å spare. Det koster ingenting å få prisoverslag på dine lokale verksteder, det er mange modeller og motorer ute på markedet så en fast pris for alle biler er umulig å sette.

Lenke til kommentar

Skal du bytte i sverige må du passe på å dra et stykke inn.

 

De fleste verkstedene på grensen opererer med 2 priser. 1 for svensker og 1 for nordmenn.

 

Skillte et par 1000 på når jeg ringte og min svenske samboer ringte :-P

 

Eneste måten å få et sikkert svar er å kontakte et eller flere verksted i Sverige og be om pristilbud, og sammenlikne med hva det koster hjemme. Jeg prøvde det for min Octavia 2003, og prisen jeg fikk fra et verksted i nærheten av Strømstad var omtrent samme som i Oslo...

 

Har dere forslag til verksteder i Sverige jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...