Gå til innhold

ATI Catalyst 3.8


HilRam

Anbefalte innlegg

Etter at jeg installerte de nye Catalyst 3.8 driverne, har jeg opplevd visse bugs i C&C Generals: Zero Hour.

 

I introen foran hvert oppdrag ser vi ofte at det "blitzer", som om det tas et pressebilde. Det "bildet" som skal komme opp på skjermen etter hver "blitz" blir helt borte når jeg har AntiAliasing aktivert. Om jeg derimot slår av AA, blir alt som det skal igjen.

 

Leste på

 

Tom's Hardware

 

at ATI-kortet ikke viste "hele eksplosjonen" i Aqua-Mark. :wow:

 

"ATi's driver doesn't continue to fade out the textures until the blending ends, instead simply cutting out certain textures when a certain degree of fade-out is reached"

 

Kan det være det samme som skjer hos meg, :gretten: dvs. at det går fra helt lyst til mørkt (fader), og at driverne "kutter ut" det som den tror at øyet ikke oppfanger likevel, på samme måte som MP3-komprimeringen kutter ut lyd som man mener øret ikke oppfanger likevel?

 

Spent på å høre om noen andre har liknende erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset! :)

 

Det er også interessant at de beskylder Tom's for bare å gjengi Nvidias påstander mht. AquaMark etc. Nå kan det nok hende at Rage3D folkene er vel Pro-ATI i utgangspunktet, men linken til Elite Bastards. er veldig interessant, og der tas problemet mht. driverjuks opp ganske grundig.

 

 

Jeg har dog en liten mistanke til at heller ikke ATI burde ha helt uskyldsren samvittighet mht. driveroptimaliseringen sin.....

 

Generelt synes jeg Tom's hardware har blitt mye tammere med tiden, og har vært nærmest overforsiktige i debatten rund nVidias juks med drivere.

Lenke til kommentar
Takk for tipset!  :)

 

Det er også interessant at de beskylder Tom's for bare å gjengi Nvidias påstander mht. AquaMark etc. Nå kan det nok hende at Rage3D folkene er vel Pro-ATI i utgangspunktet, men linken til Elite Bastards. er veldig interessant, og der tas problemet mht. driverjuks opp ganske grundig.

 

 

Jeg har dog en liten mistanke til at heller ikke ATI burde ha helt uskyldsren samvittighet mht. driveroptimaliseringen sin.....

 

Generelt synes jeg Tom's hardware har blitt mye tammere med tiden, og har vært nærmest overforsiktige i debatten rund nVidias juks med drivere.

Debatten har rast på forskjellige forums i årevis om hvovidt Toms Hardware Guide er "biased" til fordel for Intel og Nvidia vs Amd/Ati. Syns det er vanskelig å trekke noen konklusjon her personlig, har fulgt de større hardware/overklockingssitene på nettet de siste åra og det er en del rart som blir publisert både her og der om både det ene og andre. Generelt er det kanskje best å ta det som postes på slike halvseriøse til dels idealist-sider, hardware.no (og resten av nettverket) medberegna, med en klype salt og sunn fornuft akkurat som ellers med papiraviser og tv etc. Media æ'kke feilfrie eller 100 % objektive. Saker blir ofte "vinkla" slightly.

Lenke til kommentar
Har hatt noe av det samme problemet fordi hvis jeg går over en doning i spillet, så blir hele bildet over området den dekker helt sort, så da bruker de jeg spiller mot det mot meg :( Den heter microwave-tank, og jeg hater den :grin:

Gå inn i options--->custom---->slå av "heat-effect. That's it!

Lenke til kommentar
Har hatt noe av det samme problemet fordi hvis jeg går over en doning i spillet, så blir hele bildet over området den dekker helt sort, så da bruker de jeg spiller mot det mot meg :( Den heter microwave-tank, og jeg hater den :grin:

Har du fortsatt dette problemet hvis du deaktiverer AA? Det var kanskje dette som skjedde da skjermen min ble helt svart, men når jeg deaktiverte AA ble alle mine problemer med C&C "løst". (Selv om jeg ikke har betalt det hvite ute av øyet for et 9700Pro for å spille uten AA !! :( )

 

 

Virker som ZeroHour bruker en pixel-shader effekt for å skape "hetebølgen" rundt Microwave-Tank'en. Kan hende det er her problemet oppstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...