Gå til innhold

Ateister støtter Islam


Fjell

Anbefalte innlegg

Bare se :)

 

Skriver noen anti muslimske ting så vil de skrive anti kristne tinger og gå på venstre siden, dere kan ikke angripe begge to da?. Wow. Balleløse mennesker :D

 

wow, hvor anti vestlig kan dere bli. Forædere hele gjengen.

 

Om dere liker å bli rævkjørt så mye av denne religionen så hvorfor ikke bare snakk arabisk og gå til en moske mens dere er igang. Dere driter jo søren meg i å kritisere en drit?

 

Pinglete anti vestlige dritt. Ååå nei la oss være forsiktige med ordspråken hos muslimer som bomber dritten ut av folk. Men la oss gå berserk på kristne som går med et KORS på TV omg det er verdens undergang!

 

For gudskyld dere er noen forbanna pinglete idioter.Humanetisk meg i ræva.

 

DURUAHAUAUEAU§§§

Endret av Fjell
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg forstår, har Fjell fått nok av at vi er balleløse ateister som går på venstre siden og angriper kristne når vi burde angripe muslimer, og han tror vi er overveldet av Islamske ordspråk.

Han tror vi liker å være overveldet av Islam og driter i å kritisere en dritt.

Jeg forstår ham egentlig veldig godt. I blant blir også jeg overveldet av klarsyn, og da gjelder det, for meg, å få gikk uttrykk for dette klarsynet så fort som mulig - det går raskt over til å bli hodepine.

Lenke til kommentar

Får vel anta at tråden er seriøst men.

 

Jeg vil tro de fleste ateister som er kritiske til kristendommen er vel så kritiske til islam. Det er bare veldig mange flere kristne i Norge.

 

Det er også veldig mye irrasjonell og lite gjennomtenkt kritikk av islam. Man ønsker da gjerne ikke å plasseres i samme kategori som de som kommer med slik kritikk. Med andre ord, dårlig kritikk av islam kan føre til mindre seriøs kritikk av islam.

Lenke til kommentar

Fjell, hvor mange tråder ang Islam har du klart å forpeste forumet her med de siste dagene? Uansett nådde du ett nytt lavmål med denne. Jo mer du skriver, jo mindre ser vi at du har skjønt. Husk at vi ateister ser hele religionsdebatten utenifra og i perspektiv, og i dette perspektivet så stiller du som kristen-ekstremist på lik linje med andre ekstremister. Når du blir eldre vil du forstå at verden er litt mer enn du fremstiller den, ikke bare snill eller slem, ond eller god. Det er mange ting som spiller inn og nyanser å ta hensyn til slik som hvorfor religionsekstremisme har blomstret de siste tiårene? Du er klar over at jenter gikk med mini-skjørt i Irans gater på 70-tallet? Kan holdninger som dine være med på å spisse konflikten og avle ekstremisme?

 

 

Forøvrig burde du lære deg at barnslig vås som dette kun blir stående i underkategorien Prekestolen. Begyn å post ifra prekestolen istedenfor du, moderator flytter (sletter?) sikkert denne tråden for deg også.

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Med andre ord, dårlig kritikk av islam kan føre til mindre seriøs kritikk av islam.

 

Hva er det du mener som er dårlig kritikk av islam ?

 

Det må være diskriminerende kritikk.

Forskjellsbehandling basert på trosretning er ikke bra det heller.

 

 

Men hva er det da du kaller for diskriminerende kritikk ?

 

All kritikk av islam kan jo kalles for diskriminerende.

 

For å sette det litt på spissen så kan det jo også tolkes som diskriinerende om vi nekter muslimer å skjære hodet av sine fiender når jo islams skrivter tillater det.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

 

 

Med andre ord, dårlig kritikk av islam kan føre til mindre seriøs kritikk av islam.

 

Hva er det du mener som er dårlig kritikk av islam ?

 

Det må være diskriminerende kritikk.

Forskjellsbehandling basert på trosretning er ikke bra det heller.

 

 

Men hva er det da du kaller for diskriminerende kritikk ?

 

All kritikk av islam kan jo kalles for diskriminerende.

 

For å sette det litt på spissen så kan det jo også tolkes som diskriinerende om vi nekter muslimer å skjære hodet av sine fiender når jo islams skrivter tillater det.

 

Derom en kristen sier at Allah ikke eksisterer, er det diskriminerende. Det ligger implisitt i påstanden at Gud eksisterer og muslimer vil forskjellbehandles på dommedag.

 

Dersom en ateist sier at Allah ikke eksisterer, er det ikke diskriminerende. En ateist sier at han/hun ikke tror det finnes noen "gud" eller dommedag, og forskjellbehandler ingen religion.

 

Satt på spissen er det diskriminerende om kristne nekter muslimer å skjære hodet av sine fiender når jo islams skrifter tillater det.

Alle militære styrker har feltprester. Oppgaven hans/hennes er vel å forklare at når de dreper fiender, så er det "i Guds navn" eller ihvertfall at det er berettiget å bryte det sjette bud. Det må jo finnes hjemmel i bibelen.

 

En annen ting er, Islam er en ung religion.

Hvor lenge siden er det at det var dødsstraff for kjetteri, blasfemi og hekseri i kristendommen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En annen ting er, Islam er en ung religion.

Hvor lenge siden er det at det var dødsstraff for kjetteri, blasfemi og hekseri i kristendommen?

 

 

 

Hva har det med saken å gjøre at islam er en ung religion ?

Mener du kanskje at siden islam er en ung religion, så er det ok om muslimene herjer og dreper litt ?

 

Muhammed startet islam rundt år 600 og nå er vi i 2014, Jeg syns ikke dette gjør islam til noen ung religion.

 

 

Og nå bekrefter du forøvrig trådstarters poeng om at ateister støtter islam ved alltid å forsvare islam ved å finne opp ting de kan kritisere kristendommen for,

 

Muslimene setter nok stor pris på denne støtten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Thonord & Baltazar: Kan dere prøve å la være å sitere innleggene mine når dere ikke snakker direkte til meg? :)

 

 

Med andre ord, dårlig kritikk av islam kan føre til mindre seriøs kritikk av islam.

Hva er det du mener som er dårlig kritikk av islam ?

 

Kritikk som ikke kan dokumenteres på noe fornuftig vis. Tenk konstruktiv kritikk, ikke syting og klaging.

 

For eksempel så en påstanden "Alle muslimer er pedofile" en dårlig kritikk, og som åpenbart ikke stemmer. Derimot kan påstanden "Mange muslimer hyller profeten deres som det beste mennesket noensinne, men den profeten voldtok sin 9 år gamle kone, som gjør han pedofil. Dette er problematisk."

 

Men jeg har selvfølgelig ingen vanntett definisjon, og noe vil alltid være i grenseland for fornuftig og konstruktiv kritikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

En annen ting er, Islam er en ung religion.

Hvor lenge siden er det at det var dødsstraff for kjetteri, blasfemi og hekseri i kristendommen?

 

 

 

Hva har det med saken å gjøre at islam er en ung religion ?

Mener du kanskje at siden islam er en ung religion, så er det ok om muslimene herjer og dreper litt ?

 

Muhammed startet islam rundt år 600 og nå er vi i 2014, Jeg syns ikke dette gjør islam til noen ung religion.

 

 

Og nå bekrefter du forøvrig trådstarters poeng om at ateister støtter islam ved alltid å forsvare islam ved å finne opp ting de kan kritisere kristendommen for,

 

Muslimene setter nok stor pris på denne støtten.

 

Altså 600 år yngre enn Jesus utgaven av kristendom.

Si meg, hva holdt dere på med på 1400 tallet? Og hvor lenge holdt dere på med det samme?

Jeg tror Islam stikker finger'n i jorda og kommer til fornuft, langt raskere enn dere gjorde

 

Vedr.: å alltid å forsvare Islam og finne opp ting å kritisere kristendom for.

Du stilte ett spørsmål og kom med to påstander, en feilaktig og en riktig :

Sitat: Baltazar

Men hva er det da du kaller for diskriminerende kritikk ?

All kritikk av islam kan jo kalles for diskriminerende.

For å sette det litt på spissen så kan det jo også tolkes som diskriinerende om vi nekter muslimer å skjære hodet av sine fiender når jo islams skrivter tillater det.

Sitat slutt.

 

Jeg besvarte spørsmålet med to eksempler. Ett diskriminerende, og ett ikke diskriminerende. Eksemplene viste også feilaktigheten i din første påstand.

 

Din andre påstand, den riktige, støttet jeg bare opp om.

 

For å gjøre det klart. Jeg diskriminerer ingen. Jeg tar like stor avstand fra Islam som fra kristendommen.

 

At dere får mer pepper, skyldes flere årsaker.

 

Det er flere kristne her.

Det er greit at dere angriper en annen religion, men det er falskt å hevde at dere er annerledes.

Bibelen er mer kvinnefiendtlig enn Koranen.

Det er lettere å angripe dere pga alle feige justeringer dere har måttet gjøre. De strider mot bibelen. men dere forstår at om dere skal ha noe håp om å holde på en mer opplyst flokk, så må dere svelge en del kameler.

Lenke til kommentar

@Thonord & Baltazar: Kan dere prøve å la være å sitere innleggene mine når dere ikke snakker direkte til meg? :)

Beklager moderator, Dette blir en dobbel post.

 

 

 

Beklager Imlekk. Det var ikke pent av meg. Jeg blir for ivrig iblant.

Tom

Redigert: Og dette ble jo bare rør:( men det viktige kommer jo fram.

Endret av medlem-304477
Lenke til kommentar

 

 

Jeg besvarte spørsmålet med to eksempler. Ett diskriminerende, og ett ikke diskriminerende.

 

 

Det du mener altså at jeg kan ikke kritisere islam eller si sannheten om islam fordi jeg er kristen.

Men du kan kritisere islam fordi du er ateist.

 

 

Nei fordi du må begynne med å feie for egen dør, nå sitter du jo og kaster stein i glasshus. Rydd opp i eget hode og kvitt deg med religionen. Først da, når du selv har våknet opp, kan du stå rakrygget å kritisere andre religiøse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...