Gå til innhold

Er sverigedemokraterna i sverige de som er kritisk, på samme måte som FRP


Fjell

Anbefalte innlegg

Ja, de tar helt av nede i asia, og ca 2,5 milliarder mennesker ser til vesten, og forlanger å få like mye unødig luksus som det vi har - hvordan tror du vi kan stoppe det, enda mer av det samme, eller noe annet ..?

Du kan tydligvis ikke mye om asia.

1. Asia har ikke 2.5 millioner mennesker.

2. Ikke alle land i Asia er fattige, de forlanger det ikke, de har det.

3. Ikke alle land i Asia har mye forurensing og det er landene som er mest utviklet som har minst forurensing.

 

Og hvorfor skulle de ikke få samme levestandard for oss? Hva er du ønsker, at hele verdens befolkning skal leve i ekstrem fattigdom.

 

 

Med "tilbakelent" mener jeg det å være informert om vanlige naturlover. Og siden vårt univers og eksistens er i en evig tilstand av kontinuerlig endring, er det langt mer fornuftig å forholde seg til at man ikke klarer å bevare noe som helst "optimalt 100%" - det kan fungerer for en stund, men så forvitrer "det gamle" og da må man ha såpass is i magen at man heller åpner opp for det nye

 

Det er mange som faktisk tror at vi kan holde en tilstand av perfeksjon i det uendelige - ting skal bare bli bedre og bedre og bedre og bedre og bedre og bedre ...... "hull i hodet"

 

Hva er det som får deg til å tro at dagens situasjon er perfekt? Det er ikke spesielt vanskelig å forbedre noe som er langt ifra optimalt. De fleste mennesker i verden lever i fattigdom. Det er flere mennesker som bor i slum, enn det er menensker som bor i rike land.

 

Ja, ting kan bli bedre. De som bor i slum kan f.eks. få ordentlige hjem. Det er ingen naturlov som hindrer folk i å bo i ordentlig hus. Det er ingen naturlov som hindrer oss i å gjøre våre tjenester effektive. Det er ingen naturlov som hindrer oss i å ha et ordentlig utdanningsystem eller et ordentlig helsevesen.

 

Det er ikke Xbox som gjør oss rikt, det er at vi har god infrastruktur, gode hjem, og effektiv bruk av våre tjenester. I fattige land så driver de fleste med arbeid som gir ingen verdi. Derimot i vestlige land har man store effektive butikker/tjenester, Det er absolutt mulig å forbedre verden, fordi den er langt ifra perfekt og det eneste du gjør er å fordømme folk til fattigdom.

 

 

 

Og ja, jeg tror de fleste av oss tåler veldig godt å slippe ut av det fengselet som vi har lagd oss ved å samle opp unyttige ting, så for min del kan vi gjerne gå kraftig ned på den typen standard, og heller fokusere inn mot å konsolidere de så kalte "kjerneverdiene" som driver frem vår "velferdsstat"

 

Det er de verdiene som er vår egentlige "kapital"

 

61% av verden har ikke internett. Hvis du virkelig mener det du sier, så slutt å bruk internett.

 

Jeg derimot ønsker å leve i en verden hvor de 61% også får tilgang til internett.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Ja, de tar helt av nede i asia, og ca 2,5 milliarder mennesker ser til vesten, og forlanger å få like mye unødig luksus som det vi har - hvordan tror du vi kan stoppe det, enda mer av det samme, eller noe annet ..?

Du kan tydligvis ikke mye om asia.

1. Asia har ikke 2.5 millioner mennesker.

2. Ikke alle land i Asia er fattige

3. Ikke alle land i Asia har mye forurensing og det er landene som er mest utviklet som har minst forurensing.

 

Og hvorfor skulle de ikke få samme levestandard for oss? Hva er du ønsker, at hele verdens befolkning skal leve i ekstrem fattigdom.

 

Nei, jeg kan nesten ingenting om alt, så det er sagt. Hva mener du med 2,5 millioner? Jeg snakker om samlet befolkning i de to mest befolkningsrike landene, nemlig India og Kina.

Nei ikke alle er like fattige, men både kina og india sliter med mye fattigdom og SKJEVFORDELING, ikke bra for fremtiden vår ...

Hvorfor sier du "ekstrem fattigdom", er det ikke en middelvei mellom alt for mye og alt for lite?

 

 

Med "tilbakelent" mener jeg det å være informert om vanlige naturlover. Og siden vårt univers og eksistens er i en evig tilstand av kontinuerlig endring, er det langt mer fornuftig å forholde seg til at man ikke klarer å bevare noe som helst "optimalt 100%" - det kan fungerer for en stund, men så forvitrer "det gamle" og da må man ha såpass is i magen at man heller åpner opp for det nye

 

Det er mange som faktisk tror at vi kan holde en tilstand av perfeksjon i det uendelige - ting skal bare bli bedre og bedre og bedre og bedre og bedre og bedre ...... "hull i hodet"

 

Hva er det som får deg til å tro at dagens situasjon er perfekt? De fleste mennesker i verden lever i fattigdom. Det er flere mennesker som bor i slum, enn det er menensker som bor i rike land.

 

Ja, ting kan bli bedre. De som bor i slum kan f.eks. få ordentlige hjem. Det er ingen naturlov som hindrer folk i å bo i ordentlig hus. Det er ingen naturlov som hindrer oss i å gjøre våre tjenester effektive. Det er ingen naturlov som hindrer oss i å ha et ordentlig utdanningsystem eller et ordentlig helsevesen.

 

Det er ikke Xbox som gjør oss rikt, det er at vi har god infrastruktur, gode hjem, og effektiv bruk av våre tjenester. I fattige land så driver de fleste med arbeid som gir ingen verdi. Derimot i vestlige land har man store effektive butikker/tjenester, Det er absolutt mulig å forbedre verden fordi den er langt ifra perfekt og det eneste du gjør er å fordømme folk til fattigdom.

 

 

Hvor får du det for deg at jeg mener at noe som helst er "perfekt" i dag, eller for den delen noen gang som helst i forhistorien? Jeg snakker om motivasjonen hos enkelte, som tror at naturlovene ikke rammer oss, og bare ser for seg at alt skal og må bli bare bedre og bedre og bedre og bedre osv, bare vi presser enda mere på

 

Er du en sånn klimaskeptiker kanskje? Du skjønner vel at hvis disse 2,5 milliarder menneskene nede i asia, skal opp på vårt nivå, så medfører det mye mer av alt det som kloden vår ikke tåler?

 

 

 

 

 

Og ja, jeg tror de fleste av oss tåler veldig godt å slippe ut av det fengselet som vi har lagd oss ved å samle opp unyttige ting, så for min del kan vi gjerne gå kraftig ned på den typen standard, og heller fokusere inn mot å konsolidere de så kalte "kjerneverdiene" som driver frem vår "velferdsstat"

 

Det er de verdiene som er vår egentlige "kapital"

 

61% av verden har ikke internett. Hvis du virkelig mener det du sier, så slutt å bruk internett.

 

Jeg derimot ønsker å leve i en verden hvor de 61% også får tilgang til internett.

 

Hvorfor skal jeg slutte å bruke nettet, holder du på å få anfall eller?

 

Ja, la oss få nett overalt, så kan alle som en gå å se ned i skjermen sin å leve i drømmeverden

Lenke til kommentar

Nei, jeg kan nesten ingenting om alt, så det er sagt. Hva mener du med 2,5 millioner? Jeg snakker om samlet befolkning i de to mest befolkningsrike landene, nemlig India og Kina.

Nei ikke alle er like fattige, men både kina og india sliter med mye fattigdom og SKJEVFORDELING, ikke bra for fremtiden vår ...

Hvorfor sier du "ekstrem fattigdom", er det ikke en middelvei mellom alt for mye og alt for lite?

Du sa Asia, du sa ikke Kina og India. Selv om du snakker om Asia-India regionen så er det forsatt snakk om vesentlig mer enn 2.5 millioner mennesker. Kina og India er heller ikke alene om økonomisk vekst eller skjevfordeling. Det er også helt normalt at det blir store inntektforskjeller når et land vokser. Det kommer av at noen steder blir utviklet fortere enn andre steder.

 

Og den middelveien mellom rike land og fattige land eksisterer ikke. Det er fordi rike land er ikke 100% rike. Det finnes mange fattige folk i Europa. Den middelveien du snakker om, betyr vesentlig mer fattigdom.

 

Hvor får du det for deg at jeg mener at noe som helst er "perfekt" i dag, eller for den delen noen gang som helst i forhistorien? Jeg snakker om motivasjonen hos enkelte, som tror at naturlovene ikke rammer oss, og bare ser for seg at alt skal og må bli bare bedre og bedre og bedre og bedre osv, bare vi presser enda mere på

 

Er du en sånn klimaskeptiker kanskje? Du skjønner vel at hvis disse 2,5 milliarder menneskene nede i asia, skal opp på vårt nivå, så medfører det mye mer av alt det som kloden vår ikke tåler?

Jeg er ingen klimaskeptiker, men det betyr ikke at jeg mener løsningen er å skape enda mer fattigdom. Å øke fattigdomen er ikke en løsning på global oppvarming og det er ihvertfall ikke en løsning på lokal forurensing.

 

Men jeg er ingen dommedagsprofet. Vi kan forurense utrolig mye uten at jorden går under. Det er viktigere å la 2.5 milliarder mennesker ha OK levekår enn å redusere gjennomsnittemperaturen med 0.5 grader i 2100.

 

Jeg ser heller ingen grunn til at vi ikke kan både ha ok levekår og samtidig ta vare på jorden. Singapore er et rikt land i asia og slipper ut 2.6 tonn CO2 per capita. Turkmenistan slipper ut 4 ganger mer CO2 per capita enn Singapore, selv om det er et fattigere land. Ikke er CO2 den eneste formen for forurensing heller. Å gjøre rike land fattigere er ikke en løsning på klimaforandringer. Bare ekstremt fattige land slipper ut mindre forurensing enn Singapore. Hvis vi må gjøre alle land like fattige som Somalia for å forhindre klimaforandringer, så foretrekker jeg heller å la temperaturen stige.

 

Og hvis du virkelig brydde deg om klimaet, hvorfor er du da for høy asylinnvandring. En person vil forurenser langt mindre i Somalia enn det han vil gjøre i Norge.

 

Hvorfor skal jeg slutte å bruke nettet, holder du på å få anfall eller?

 

Ja, la oss få nett overalt, så kan alle som en gå å se ned i skjermen sin å leve i drømmeverden

Du skal ikke bruke internett, fordi de fleste i verden har ikke internett og det vil redusere ditt strømforbuk. Skulle ikke du fjerne unødvendig luksus?

 

Du gjør et unntak for internett. Gjør du også et unntak for følgende

1. Varmer du opp huset ditt? Grunnen til at strømforbuket øker i Kina er fordi mange varmet ikke opp husene sine om vinteren

2. Bruker du bil eller sitter på med andre som bruker bil?

3. Har du brukt fly det siste året?

4. Bor du i et hus som er større enn 30 kvadratmeter? Bor du alene?

5. Har du vaskemaskin, tørketrommel, ovn?

6. Bruker du det norske offentlige helsevesnet?

 

Jeg trenger egentlig ikke å vente på svar, trolig er svaret ja på alle sammen. Det er fordi du som andre nordmenn er rik. Gjennomsnittpersonen derimot vil svare nei på alle sammen, fordi gjennomsnittpersonen er fattig. Majoritet av Kinesere og Indere vil også svare nei til de 6 punktene, men flere vil si ja idag enn i 1980. Dette er en positiv utvikling som du ønsker å stoppe.

 

Det jeg prøver å si er at du er en hykler. Du er ikke villig til å redusere din egen levestandard, men du ønsker å redusere andres levestandard. Du sier at du er villig til å fjerne unødvendig luksus, men er du villig til å starte med deg selv?

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...