Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - pybalto - 100mm


Anbefalte innlegg

Håper modellen får godt betalt med slik hyppig bruk. Tassen setter opp _det_ uttrykket, med full kontroll på lekedyret.

Jo., for han så er turen betaling nok.

 

Jeg har ikke oppdaget at du og Tassen er med før nå. Så heldig du er som har et så poseringsvillig motiv hele tiden, smiler gjør han også. Flotte Tassenportretter dette.

Vi er med, har ikke hatt tid eller tilgang til datamaskin så har ikke engang kikket i noen tråder enda.

 

De siste bildene fra byturen til Tassen blir disse:

 

8okt

AR1A9503.jpg

 

9okt

AR1A9515.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig poseringsvillig hund ja - du har mange bilder til et stort Tassen-album nå. Han ser ut til å vite å variere posisjonene også. :yes:

Jo, er mange bilder av ham nå. :)

 

Det som kanskje blir det siste i denne måneden av Tassen er hjemme igjen. Jeg tok med 100mm på turen i dag, men kommer nok ikke til å gjøre det flere ganger.

Her står han å kikker litt over en myr vi står ved. Litt croppet for å fjerne noen irriterende greiner.

AR1A9555.jpg

Lenke til kommentar

Det bildet du tok i går var helt nydelig. Skikkelig majestetisk der han står og skuer utover. Litt sånn Simba i løvenes konge. Fin skarphet og godt lys. Spesielt i øynene. Vakkert skinn i øyne og pelsen.

Du har gjort veldig mye riktig her som jeg har savnet i de andre bildene.

Hunden står frem og skiller seg godt fra terrenget mens hunden er skarp så er bakgrunnen fin og blurry.

Perspektivet er veldig flott. Du har et lavt perspektiv som gjør at jeg føler jeg får historien fortalt fra hans. DoF i bildet er kjempeflott. Fokus er akkurat der det skal være.

Jeg synes også at Tassen har en riktig størrelse i bildeflaten. Så bra klippet.

8. oktober var også bra, men dette var klart finest.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer. :)

I dag tenkte jeg litt på å ta 70-200 med meg på tur. Det er lenge siden den har vært i bruk.

 

Det bildet du tok i går var helt nydelig. Skikkelig majestetisk der han står og skuer utover. Litt sånn Simba i løvenes konge. Fin skarphet og godt lys. Spesielt i øynene. Vakkert skinn i øyne og pelsen.

Du har gjort veldig mye riktig her som jeg har savnet i de andre bildene.

Hunden står frem og skiller seg godt fra terrenget mens hunden er skarp så er bakgrunnen fin og blurry.

Perspektivet er veldig flott. Du har et lavt perspektiv som gjør at jeg føler jeg får historien fortalt fra hans. DoF i bildet er kjempeflott. Fokus er akkurat der det skal være.

Jeg synes også at Tassen har en riktig størrelse i bildeflaten. Så bra klippet.

8. oktober var også bra, men dette var klart finest.

Takk, jo han står ofte sånn. Men ofte på litt avstand. Her var han nære, og gikk oppå en stein. Så likte han utsikten lenge nok til at jeg fikk tatt et billde.

 

Utrolig bra uttrykk på hunden 8. oktober og i går. Fotogen modell!

Ja, han er fin. :)

 

Makan til poseringsvillig hund må du lete lenge etter, Tassen svikter forttatt tydeligvis ikke, fotografen har gjort en bra jobb også.

Takk, det jeg liker selv i det siste bildet er måten sollyset lager skygge av musklene hans.

 

"Bonusbilde" blir da jeg testet om fokusen henger med på 100mm'eren. Det er fra den 13.10, og er croppet.

AR1A9546.jpg

 

Endret av Per Yngve Balto
Lenke til kommentar

Takk for kommentarer. :)

 

Fin bukett med Tassen-bilder fra 4. til idag! Det siste her var jo virkelig "svevende"! Artig! :)

 

 

Flere fine Tassen-bilder. Bildet fra den 13. ble meget bra - kongen på haugen.

 

 

Velkomponerte, fine hundebilder. Jeg har det siste som favoritt!

 

Jeg tok med 100mm på tur i dag også. Prøvde få ham nært.

AR1A9715.jpg

Lenke til kommentar

Henger meg på skrytet av bildet fra den 13, flott positur og bilde. Og bra fanget action på de to siste!

De to siste er meget bra utført. Tassen formelig skyter ut av bildet på begge. Godt gjort å få dette såpass bra.

Takk for kommentarer.

 

Vi var en tur ute i dag også. Litt croppet

AR1A9777.jpg

Endret av Per Yngve Balto
Lenke til kommentar

Flere flotte Tassen-bilder, det siste i vinterskogen var jo nydelig.

 

Vi har tatt oss av en herreløs beagle/harehundblanding som dukket opp her for noen uker siden, bare skinn og bein og fryktelig redd, den bærer preg av å ha fått mye juling. Vi har fôret den opp og den er ikke fullt så redd nå, den lar seg til og med klappe. Jeg håper jeg kan få den til å holde seg i ro lenge nok til at jeg får tatt et bilde av den innen festen er omme, selv om jeg ikke tror jeg kan konkurrere med dine Tassen-bilder.

Lenke til kommentar

Det nye "poserer på stein"-bildet synes jeg på flere måter er bedre enn det forrige. Spesielt komposisjonsmessig. Du har ikke mange modeller å rutte med, men den du har tar tydeligvis regi så det holder.

Jo, takk. Må følge med, hjelper ikke lenger med "bli der". Da må han i bånd igjen.

 

Flere flotte Tassen-bilder, det siste i vinterskogen var jo nydelig.

 

Vi har tatt oss av en herreløs beagle/harehundblanding som dukket opp her for noen uker siden, bare skinn og bein og fryktelig redd, den bærer preg av å ha fått mye juling. Vi har fôret den opp og den er ikke fullt så redd nå, den lar seg til og med klappe. Jeg håper jeg kan få den til å holde seg i ro lenge nok til at jeg får tatt et bilde av den innen festen er omme, selv om jeg ikke tror jeg kan konkurrere med dine Tassen-bilder.

Takk. :)

Huff.. juling er ikke bra. Da er den vel redd hender og brå bevegelser.

 

Tassen er ikke redd for noenting. Han har aldri blitt "straffet". Så han er litt ramp innimellom.

----------------

Edit 27/10:Jeg har ikke tatt noen bilder den siste uka, og er vel da ute. Siste bidrag var 20, så uansett hvordan jeg regner uker har jeg ikke klart å levere minst 2 bilder per uke.

 

Så da takker jeg de som kommenterte og avslutter denne tråden.

Endret av Per Yngve Balto
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...