Gå til innhold

CouchPotato på min Synology DS411j er ekstremt tregt


Ctech83

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Synology DS411j som jeg benytter til backup av hjemmemaskinene, samt for å drive Plex, CouchPotato og Transmission.

 

Spesielt CouchPotato kjører ekstremt tregt, er det grunnet NAS modellen eller er det noe jeg gjør feil.

 

Hva anbefaler dere at jeg gjør.

- Burde jeg oppgradere til en raskere NAS

- Kjøre CouchPotatoe og Plex fra en annen maskin (eks. MacMini), mens filene ligger på NAS-en?

- evt. har dere andre forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plex er vel ganske så krevende, men er usikker på hva couchpotato krever av hw.

Men det jeg leser fra DS411j så er vel den på lik linje med mange nas en skikkelig treigas.

1.2Ghz er ganske lavt. Ville ha prøvd å gå bort fra plex i første omgang for å se om dette hjelper :)

Om jeg kjøper en Mac Mini (mid-2010) f.eks, så burde vel brukeropplevelsen bli en del bedre. Da kan jeg kjøre CouchPotatoe, Plex and Transmission fra maskinen, men benytte NAS-en for lagring av filene. Tror jeg skal prøve meg på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Litt sen post, men hva bruker du couchpotato til? Sender den kun torrent filer til transmission? pakker den ut, renamer, flytter filene dine til nas? I såfall ved utpakking kvreves det litt kraft, og det vil gå ekstra tregt om du pakker ut til nasen din.. Vis Plex kjører i tillegg, er det ikke rart at det går tregt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...