Gå til innhold

HS3 - Navn på "dingsene"`?


Anbefalte innlegg

Hva kaller du enhetene i HS3?

 

Jeg holder på med re-installasjon fra HS2 til HS3 - siden oppgradering ikke er oppgradering. :ohmy:

 

I samme omgang tenkte jeg å rydde litt i navnene på enhetene og jeg lurer på hva du kaller dine? Er det et poeng i å ha en viss standard eller...?

 

Selv har jeg et hellig rot i navnene, stygg lampe, kongle, ikea lampe sofa, kjøkken tak, gang, gang lampe, gang tak, fuktighet veranda, soverom fuktighet osv.

 

Jeg vet hvilke enheter som er hva, men det ble litt bråk når kona skrudde på stygg lampe. :hmm:

 

Innspill?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et strikt system på min navngiving, iallfall på plasseringen. Jeg bruker både Location 1 og 2, og prøver å standardisere navn så godt jeg kan. Hensikten er jo at det skal være lett å finne frem, ikke sant? ;)

 

Så i utgangspunktet har jeg disse Location2:

  • 0. etg
  • 1. etg
  • 2. etg
  • Media
  • Ute

 

Under f.eks. 1. etg. finner du:

  • Stue
  • Kjøkken
  • Toalett
  • Gang

Gang vil f.eks. også finnes i 0., 1., og 2. etasje. Taklyset i alle rom som har det (og det er stort sett alle, inkludert Matbod og Verksted) heter da også "Taklys". Lett å finne. Alle solskjermer heter "Solskjerm" , og alle rullegardiner heter "Rullegardin". Hvis det er flere i et rom, spesifiseres det etter hovednavnet, som "Rullegardin dør" og "Rullegardin vindu" (evt "Rullegardin Nord" og "Rullegardin Sør".

 

Under Media sorteres det videre til bl.a:

  • Squeezebox
  • HDMI matrise
  • Denon-forsterker (stue)
  • osv...

Alt blir alfabetisk og pent, og eventuelle gjester trenger ikke lurer på hva i all verden "Stygg lampe" er, eller hva som blir styrt av "Ikea lampe" når 3 av 5 lamper er fra ikea... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...