Gå til innhold

Gaming PC inkl. skjerm til ca 20 000


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk,

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny gaming PC, den forrige jeg hadde er fra 2008 og jeg har klart å rettferdiggjøre å kjøpe en ny en. Jeg hadde først tenkt å kjøpe rundt juletider men så hadde Komplett timesalg som pusha meg litt.

Her er det jeg har tenkt så langt: http://www.prisjakt.no/list.php?l=118287&view=l

Jeg tenker muligens kjøpe en:https://www.komplett.no/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278q/820440
til skjerm. Men jeg er egentlig ikke så fan av FPS, men jeg spiller noe av det, la oss si 30% av spilla er FPS.

så jeg vurderer å kanskje kjøpe en IPS skjerm som: http://overlordcomputer.com/products/tempest-x270oc-glossy
tror dette vil koste ca 5000 eller litt over å få inn til Norge.

Det jeg lurer på er:
1) CPU: Burde jeg gå for en Intel i7 4770k eller er i5 4670k så og si like bra for gaming. Vet den er det nå, men tenker litt frem i tid

2) GPU til 2560x1440 skjerm: Var noen som mente at et 6GB kort ville være mer fremtidsretta, så vurderer å bytte ut min ASUS ROG 780 ti platinum (som jeg fikk for 4995 på tilbud) mot en
ASUS GeForce STRIX GTX 780 6GB PhysX.

3) Skjerm, veldig usikker her, hvor lenge tror du en ROG swift vil være relevant med min setup? tenker på nye spill kommer til å kreve mer, kanskje fps blir lav og sitter med ej syk skjerm som laget for høy FPS.


Setter pris på alt av råd og kommentarer

Takk på forhånd =)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  1. i7 4790k vs i5 4690k da snakker vi om minimale forskjell til gaming, i noen spill, kan det være 4-5 FPS forskjell, så ville ikke brydd meg om det.
  2. 6 GB GDDR5 er mere nok for 4k ultra HD skjerm så minnet i seg selv sier ikke stort.
  3. Jeg tror du om få år vil se på ASUS Rog skjermen som tapsprosjekt, om 2-3 år vil den selges på bruktmarkedet til rundt 2000 kr.

Særlig når du ikke er FPS fan, tror jeg du kommer langt med en R9 280x eller R9 290x på brukmarkedet og en eldre Benq 120 hz skjerm eventuelt AOC G2460PQU til et langt lavere budsjett.

 

Ville anbefalt deg Coolermaster 212 evo istedenfor, den holder til overklokking på vinteren vertfall. Kanskje se gjennom hovedkort budsjettet, ASUS Z97-A holder for de fleste om du ikke trenger trådløs.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

  1. i7 4790k vs i5 4690k da snakker vi om minimale forskjell til gaming, i noen spill, kan det være 4-5 FPS forskjell, så ville ikke brydd meg om det.
  2. 6 GB GDDR5 er mere nok for 4k ultra HD skjerm så minnet i seg selv sier ikke stort.
  3. Jeg tror du om få år vil se på ASUS Rog skjermen som tapsprosjekt, om 2-3 år vil den selges på bruktmarkedet til rundt 2000 kr.

Særlig når du ikke er FPS fan, tror jeg du kommer langt med en R9 280x eller R9 290x på brukmarkedet og en eldre Benq 120 hz skjerm eventuelt AOC G2460PQU til et langt lavere budsjett.

 

Ville anbefalt deg Coolermaster 212 evo istedenfor, den holder til overklokking på vinteren vertfall. Kanskje se gjennom hovedkort budsjettet, ASUS Z97-A holder for de fleste om du ikke trenger trådløs.

 

Takk for svar, jeg tror i prinsippet du har helt rett angående kjøler og hovedkort, men jeg fikk disse på ganske bra tilbud slik at prisen på dem er ikke så mye høyere enn de alternativene du nevner.

 

Jeg så for meg at jeg skulle game på en 2560x1440 skjerm med denne riggen, mener du at det ikke går som det er satt opp nå? tenker 27'

Lenke til kommentar

Bra oppsett.

 

MEN HERRE MIN SKAPER; skal du virkelig gå for 780ti matrix? Hehe

 

Det kan gjerne være en smule overkill? Kortet alene utgjør over 1/3 av prisen til bygget ditt (hadde du ikke hatt en så dyr kjøler og ssd så ville det hvert nesten 1/2).

 

Jeg vil anbefale deg å gå for et 780ti til 1000kr mindre :)

Eller; spar enda litt mer å gå for Gigabyte WIndforce r9 290x til 3600,-

 

Du har altså mulighet til å spare 2000kr og få et skjermkort som gir deg den samme spillopplevelsen. Du mister fps i noen spill og får mer i andre spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...