Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en bachelorgrad i økonomi og administrasjon, og går nå på et masterstudie i økonomi.

 

Jeg lurer på, i ren nysgjerrighet, om det er mulig å ta for eksempel en bachelor i eiendomsmegling ganske kjapt (1 år)? Har hørt rykter om det. Finnes det andre bachelorgrader som også går ganske kjapt (altså utdannelser som har veldig mange felles fag som på bachelor i økad som evt. blir godskrevet?)

 

Er det noen som vet noe om dette?

:-)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å få flere bachelorgrader, selv om studiepoengene overlapper mellom bachelorgradene. Men man bør da være påpasselig med å velge rett fag, og helst sammen med en studieveileder eller lignende.

 

Det funker ihvertfall ved UiO. Sjekket her om dagen og oppdaget at jeg manglet noen få fag for å kunne få meg en bachelor i samfunnsøkonomi. Jaja...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Kjenner flere som gjør gjør dette, bare motsatt av det du gjør. De studerer eiendomsmegling ved BI, og siden studieløpet er så likt, og de har muligheten til å ta kursene de mangler som valgfag, så trenger de bare å ta et år etter fullført eiendomsmegler studie. Litt usikker, men trur også de regner med å ta et eller to ekstra fag siste året, for å få alle fagene de trenger.

Men sånn i utgangspunktet er det jo ikke noe problem å da kursene du mangler som deltidsstudier, og når du føler for det, ta et ekstra år og fullføre bachelor nr 2.

Mitt tips om det er planen er å snakke med studieveileder på skolen du planlegger å ta bachelor nr 2 på. Han/hun kan nok hjelpe deg med å finne ut hvilke fag du mangler osv.
Få alt gjerne skriftelig også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...