Gå til innhold

Overklokking av Pentium G3258 med Gigabyte Z97


Anbefalte innlegg

Har nå gått til innkjøp av ny budsjett-maskin, og valget falt på Pentium-en grunnet mye ros da pga overklokkingsmulighetene.

 

Nå har jeg forsøkt noen ganger, men PC-en reagerer ikke bra på det og den fryser samt at den enkelte ganger ikke starter opp.

 

De jeg har lest om klokket den opp i 4,8 GhZ, men jeg er fornøyd med 4 GhZ. Har prøvd på voltage og multiplier etter flere guider på nettet, men lite hell. Har også forsøkt programmene til Gigabyte selv, uten hell. Flashet også BIOS til den nyeste versjonen som inkluderte en "fiks" for nettopp denne CPU-en, men det også uten hell.

 

Noen som har noen forslag her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Høres veldig rart om temperaturen skal stoppe deg på 4Ghz selv med original kjøler, men kan som tidligere nevnt her være spennende å se noen bilder av biosen din.

 

Vet ikke hvor relevant det er med så annerledes oppsett (og med tanke på at alle prosessorer er forskjellige), men uten noe tweaking går min G3258 på 4,4Ghz (44 i multiplier) med auto voltage og en CM Hyper 212 kjøler. Dette på et Asus H81I-Plus hovedkort med siste bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...