Gå til innhold

Kunne noen se gjennom min build?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, ville rådet deg heller å kjøpe rambrikkene og skjermkortet brukt til de prisene der. Du får jo R9 280x til prisen av GTX 760.

 

Personlig ville jeg heller valgt i5 4690k men problemer er bios må være oppdatert, ellers vil ikke den prosessoren virke i det heletatt.

 

Strømforsyning Corsair RM750 er vel sikkert bedre byggkvalitet til overklokking en de 2 du foreslår.

 

BENQ Monitor 24" LED 120Hz 3D er sikkert bedre skjerm hvis spilling er viktig, til en litt høyere pris, den du foreslår er vel mere for film eller kontor skjerm.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke altså tenkt på hardcore gaming, heller bare casual 10-20 timer per uke og prisen er noe jeg ikke kan ha høyere så jeg ville egentlig bare ha noe som kunne gjøre builden min billigere :) Jeg har heller egentlig ikke tenkt på å overklokke siden 3,4 ghz er mer enn nok for meg :p Men før du legger til noe mer fornuftig, kan jeg bruke cooler master 650w for builden min?

Endret av CommanderHusky
Lenke til kommentar

Den riggen der skal nok kunne kjøre det meste på gode innstilliger i 1080p :)

 

Et par ting å tenke på:

- Ville kanskje like gjerne kjøpt en 4690k, da du betaler omtrent det samme, og får bedre stock clock-speed.

- Hovedkortet ditt har ikke integrert Wi-fi, så du må enten kjøpe et eksternt PCI-E eller USB-nettverkskort om du er interessert i å bruke dette.

- Personlig ville jeg kanskje heller gått for et Radeon R9 280, siden du får det for ca. samme pris. Men ytelsesforskjellene her er ikke så veldig store, så det handler mye om personlig preferanse.

 

Husk også at du kan få Windows 8 til 479,- gjennom studentprogrammet på microsoft sin hjemmeside, dersom du er student :) 400,- kr ekstra spart.

 

Viss du skal overklokke kunne det være lurt å investere i en ny prosessorkjøler (CM EVO 212 er en gjenganger som gir mye effekt for prisen) og eventuelt en 750W strømforsyning. Se på Corsair sin CX-serie som er bronsesertifisert, disse går for 6-700,- kr.

Lenke til kommentar

Dersom det ikke plager deg å bruke mini-ITX istedenfor mATX (kabinettet ditt støtter begge) er dette et greit valg:

 

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/hovedkort/intel-socket-1150/gigabyte-ga-z97n-wifi/205241.8086/

 

Men det blir litt dyrere. Det er også en del ting å ta hensyn til når man skal velge hovedkort; skal jeg overklokke? Er det viktig for meg med E-Sata/M.2-tilkobling? Hvor mange PCI-E-slots trenger jeg? Har jeg planlagt SLI/CrossfireX?

 

Siden det hovedkortet der er på Z97-plattformen er det fint til overklokking. Jeg er også rimelig sikker på at det har M.2.-tilkobling, men er ærlig talt ingen guru på hovedkort. Netonnet sine spesifikasjonssider er dessverre mangelfulle. Men dersom du forteller meg litt mer hva du vil kan jeg hjelpe deg :)

Endret av ENord
Lenke til kommentar

 

Hovedkortet har ikke WiFi? Oi da, er det et lignende hovedkort som har WiFi som jeg kan bruke uten å trenge å bytte alle delene mine?

 

Bare kjøp et PCI-e kort på eBay e.l.

 

Ja, det er kanskje en like god løsning som å bytte hovedkort. Du kan også kjøpe et til USB som funker helt greit. Avhengig av om du vil ha 802.11ac, 150mbs eller 300mbs ville jeg satt av 200-500,- på dette :)

Lenke til kommentar

Takk! Men hva er så dårlig med skjermen jeg valgte?

ps. finnes det en annen billigere PSU som også kan tillate litt overklokking?

 

Strømforsyninger som er beregnet for overklokking er fort noen hundre lapper dyrere, men det er verdt prisen, det er ikke særlig gøy med degradering av cpu eventuelt strømforsyning som ødlegger alle delene i pcen om den blir litt overbelastet.

 

Skjermen er vel kontorskjerm greit til det bruket, men skal du spille er det viktig med god reponstid og høy framrate, dermed vil en god skjerm gjøre spill opplevelsen ennå bedre.

Lenke til kommentar

 

Ja da var alt OK, trenger bare windows så har jeg tastatur og mus hjemme. Hvis noen hadde giddi å gått gjennom og sjekke om alt skal funke sammen hadde det vært awesome. Men ellers er det på tide å lete gjennom butikkene og sjekke hvilken er billigst :D

 

www.pcpartpicker.com

 

Litt får man vel til selv? :p

 

Takk for linken! Jeg sjekka alt og alt passa utenom denne notaten:

The Fractal Design Arc Mini R2 MicroATX Mini Tower Case supports video cards up to 400mm long, but video cards over 260mm may block drive bays. Since the Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II Video Card is 271mm long, some drive bays may not be usable.

Siden jeg bare har 2 lagrings komponenter, kommer dette til å bli et problem?

Lenke til kommentar

 

 

Ja da var alt OK, trenger bare windows så har jeg tastatur og mus hjemme. Hvis noen hadde giddi å gått gjennom og sjekke om alt skal funke sammen hadde det vært awesome. Men ellers er det på tide å lete gjennom butikkene og sjekke hvilken er billigst :D

 

www.pcpartpicker.com

 

Litt får man vel til selv? :p

 

Takk for linken! Jeg sjekka alt og alt passa utenom denne notaten:

The Fractal Design Arc Mini R2 MicroATX Mini Tower Case supports video cards up to 400mm long, but video cards over 260mm may block drive bays. Since the Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II Video Card is 271mm long, some drive bays may not be usable.

Siden jeg bare har 2 lagrings komponenter, kommer dette til å bli et problem?

 

Nei, med bruk av bare 2 drive bays kommer nok dette til å gå fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...