Gå til innhold

Hard disk vill ikke spinne opp, lager bare stille pipelyder


klerhaugen

Anbefalte innlegg

I går var det jvenlige små tikk fra den ene hard disken (samsung 1tb fra 2013) i laptopen, selfølgelig den med bilder på....

Jeg hadde en mistanke om katastrofen og fant ut at maskinen ikke hadde kontakt med disken. restartet maskinen, da kom det raske stille pipelyder, kanskje 30 pip på 5 sekunder. men disken starter ikke å spinne. tok ut disken og satt den i en dock. prøvde gjentatte ganger å starte den. men 5 sek med piping, vining... men spinner ikke opp. Noen forslag for å berge innholdet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du vil redde innholdet er vel ibas det eneste alternativet dersom det ikke allerede er for sent. Vær glad for at du ikke får disken til å spinne. Dersom lesehodene er parkert på platene vil de bli svært ødelagt om de plutselig begynner å spinne igjen. Er du heldig er det bare elektronikken som har gått føyken og lesehodene er parkert der de skal være.

Lenke til kommentar

Slutter meg til det Illus (?) sier. Hvis harddisken oppfører seg slik TS beskriver er nok Ibas løsningen. Men det koster. Husker at jeg hadde et lignende problem med en steingammel server hvor harddisken i serveren hadde tatt kvelden. Sendte den til Ibas, og bare evalueringen kostet et par tusenlapper. I dette tilfellet lot det seg ikke gjøre å redde ut noe data, platene hadde tydeligvis så store skader at dataene hadde gått tapt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg veit jeg er et masahue, men det er to ting jeg kommer til å gjenta på dette forumet inntil jeg blir kasta ut:

 

  • Backup, nå!
  • Sperr mobilabo for innholdstjenester og teletorg, nå!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...