Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp og tips til bytte klasse på VGS


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har allerede sendt inn en søknad om klassebytte, men jeg fikk en nei svar. Det overrasket ikke meg så mye fordi jeg følte at begrunnelsen er ganske svak. Jeg har sendt inn en fellesøknad, hvor jeg søkte sammen med en å bytte klasse. (Jeg skulle bytte fra A til B og han fra B til A) En del av søknaden:

 

Vi har akkurat de samme grunnene til å bytte klasse. Hovedgrunnen er at vi ikke trives i klassene våre, som skoleledelsen har plasert oss i. Vi mistrives, føler oss utafor og vil gjerne bytte. Samtidig vil vi unngå negative konsekvenser som kan komme fram når man mistrives i en klasse. Etter mye tenking på saken er vi sikre på at vi vil trives mye bedre i de nye klassene, skoledagen vil bli mye bedre og motivasjonen vil øke sammen med læringsmiljø.

 

Med denne søknaden håper vi at skolen veileder vårt ønske og hjelper oss til å få best mulig skolemiljø. Samtidig håper vi på et kjapt og positivt svar på denne søknaden.

 

Den har jeg send den 20.08 og fikk svar 26.08. Nå vil jeg prøve å sende en søknad til fordi at det er bare verre og verre. Til og med rektor skreiv feil navnet mitt på svaret.. litt respektløs.

 

Jeg trives ikke i klassen min. Jeg har blitt plassert i klassen med folk jeg har alltid hatt gode kontakter med på ungdomsskolen. Jeg har prøvd å bli venn med noen men det gikk ikke så bra. De har laget sine grupper og det er vanskelig å bli med. Jeg har ikke noen å gå sammen med, snakke og jeg føler meg som luft inn i klasserommet. Ingen ser meg.

 

Rektor i svaret sa at skolen ser ikke særlige forhold til at jeg skal få bytte. Han sa at klassen jeg vil bytte til har klasserommet ved siden av min og at begge klassene har felles matte og språk...

 

Jeg har selv litt problemer med å få nye venner og kontakter. Jeg vet godt at jeg har psykiske plager hvor jeg er redd for folk, har liten selvtillit osv.. Jeg føler meg ikke sikker i klassen min. Alene. I klassen jeg vil bytte til har jeg alle gode vennene mine og der ville jeg ikke hatt så mye problemer.. Jeg faktisk lurer på om jeg skal slutte på skolen, så mye plager det meg.. Jeg har ikke hatt en god dag på lenge.

 

Hvordan skal jeg skrive søknaden? Hva slags grunner kan jeg skrive der? Rektor er et menneske og vel.. Og han gikk på skolen selv. De babler overalt om godt skolemiljø og at alle skal trives mens jeg gjør ikke det og de respekterer ikke det. Kan jeg nevne opplæringslov, true med noe?

 

Jeg vil bare bytte klasse og bli glad for å gå på skolen.. Det er alt.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...