Gå til innhold

Hjelp ang. hardware i Macbook Pro


Klinghoffer

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte meg en 15" Macbook Pro med retina for en måneds-tid siden, og har nå fått i oppgave på skolen å skrive om min egen PC.

 

Sliter litt med å finne svar på noen av spørsmålene;

1. Hva heter hovedkortet i maskinen?

2. Hvor mange PCI-buser er det?
3. Hvor mange PCI ekspress-buser er det?

 

Er også litt usikker på hvor mye integrert cache, og hvor mye L2 cache det er på maskinen. Har funnet noe, men er ikke helt sikker på hva det riktige svaret er.

 

De som har Windows ble tipset om et program som gav dem ALL informasjonen som ble spurt etter, men finner ikke noe slikt til Mac.

 

Oppgaven skal leveres i morgen (fredag) før 16, så hadde satt pris på hurtig svar! Må vise til kilde også, på hvor jeg fant informasjonen.

Endret av Klinghoffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wikipedia blir ikke sett på som en veldig god kilde, så vet ikke helt hvor mye jeg vil benytte meg av dem. Har vært der og sett selvfølgelig :)

Veldig fornøyd med Mac'en så langt, så kan ikke si meg helt enig i det..

Det er ikke en veldig stor og viktig oppgave, så om jeg ikke får svar på det er det ingen krise, men tenkte jeg like greit kunne høre her, just in case :)

Lenke til kommentar

Nice, det har jeg lett etter!

Fant mye av den infoen de ville ha oss til å oppgi, men da for det meste av det jeg allerede har funnet.

Fant ut at Mac'en min har 2x2,0 PCI-buser, men sliter med å finne ut av PCI-express. Sliter også med å finne ut hva slags hovedkort som er på maskinen? Gjennom ifixit.com har jeg funnet ut at den nøyaktige "tittelen" på pcen er : 2.0 GHz (DG, Late 2013) MBP Retina 15".

Endret av Klinghoffer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...