Gå til innhold

AVI/Xvid/osv til DVD


Anbefalte innlegg

Heisann... Har sett rundt om kring nå på utallige sider med guider på hvordan en kan mekke DVD+-r av en avi fil.

Det er et ord som dukker opp i hodet mitt når jeg ser disse guidene: "HVA?"

 

Det står bare masse drit og pisspreik og en må installere minst 12 småprogrammer for å gå igjennom trinn 1. :shrug:

 

FINNES DET IKKE NOE ENKLERE!?!

 

et lite, enkelt program som en velger fil og *pof* DVD.

 

Hadde jeg vært en litt mer dreven programmerer skulle jeg ha skrevet et selv..... :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... Da står PC'en og recoder noen avi og mpeg filer... bare synd at det er 8 timer igjen til den skal begynne å brenne....

 

Uansett: Nero Vision Express 2 var nydelig i bruk. Vi får se i morgen om det faktisk virker.

 

Noen inspill? Noen som leser dette, eller skriver jeg til meg selv hele tiden? HALLO?!? :)

Lenke til kommentar

Nero Vision Express 2 fungerte bra. Det tok 10 timer å recode 11 simpsons episoder og en simpsons THX logogreie før alle vob filene var ferdig.

Det som var litt irriterende, var at den ikke klarte å auto detektere om filen var en mpeg eller avi/DivX, så det tok litt lenger tid enn planlagt ... for nr9 i rekken av 11 episoder, het .avi, men SKULLE hete .mpg. Dette førte til at NVE2 bare avsluttet uten melding om dette. Det tok sin tid før jeg fant ut dette.

 

Ellers var det meget greit program, desverre viser det seg at det ikke kan lage de mest avanserte menyene, men helt ok.

 

Anbefales.

Lenke til kommentar

Har noen filer jeg har eksportert fra Edition i sommer som jeg gjerne skulle hatt på DVD ja, bare sånn 'fort og gæli'.. Ikke nødvendigvis meny, bare putt i DVD spiller og spill! Men det funker på vanlig DVD-spiller, right? Har vært borti noe lignende program en gang i tiden, eksporterte til vob, men DVD-spilleren, og andre forøvrig, kunne ikke gjenkjenne DVD-platen, eller det stod "no audio" på displayet.. *strange*

Lenke til kommentar
Flott! (Har vært en liten stund uten internettforbindelse nå) ... Skal laste ned og se på de forskjellige verktøyene. Et tips: Når dere vil ta backup av deres DVD plater til DVD-+R, bruk DVDshrink! Det funker utmerket!! Bare velg det du vil ha med, eventuellt alt og trykk "copy" eller hva det står. Da er DVD'en ferdig til brenning på under 30min. Kan også komprimere bildet og ta bort ugandisk tekst osv.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prøv NeoDVD 4.0 !

 

http://www.mediostream.com/neodvd/

 

Den gjør jobben mange ganger raskere enn andre programmer. (Renderer DVD filer 4 - 5 ganger raskere enn f.eks Studio 8).

Tenkte jeg skulle prøve NeoDVD, men etter hva det ser ut for meg

får du ikke noen trial-periode der, du må kjøpe det med en

gang for å få prøvd det(??).

 

Prøvde MyDVD, men det syntes jeg ikke virket særlig bra. Det godtar jo nesten

ikke en enste fil. Fikk bare feilmeldinger hele tiden.

 

Nerovisionexpress virker bra når det virker.

Problemet her er at det henger seg opp ofte når det skal

kode om avifilmer. Det har skjedd med to av tre jeg har prøvd med.

Og da står det og henger helt til det stoppes. Kommer ikke videre

Noen andre som har merket det problemet, og vet hva det kommer av?

 

Med mpg filer (feks opptak fra vhs) er det aldri problemer.

 

Det jeg trenger er altså et program som er god på avi-filer

Lenke til kommentar
Har noen filer jeg har eksportert fra Edition i sommer som jeg gjerne skulle hatt på DVD ja, bare sånn 'fort og gæli'.. Ikke nødvendigvis meny, bare putt i DVD spiller og spill! Men det funker på vanlig DVD-spiller, right? Har vært borti noe lignende program en gang i tiden, eksporterte til vob, men DVD-spilleren, og andre forøvrig, kunne ikke gjenkjenne DVD-platen, eller det stod "no audio" på displayet.. *strange*

Hvorfor ikke bruke Edition til det også? Du kan f.eks bare velge å brenne direkte, uten å lage meny. Da får du riktignok en "standard" knapp først i filmen, men du kan også bare sette inn en blindmeny med en enkel knapp i slutten av tidslinja. Ikke noe pes, tre klikk og du har en DVD som starter direkte på filmen og slutter med en enkel DVD meny der det f.eks står: Spill film" og ikke noe mer...

Lenke til kommentar
Har lest litt i denne tråden, og egentlig ikke funnet løsning på det jeg lurte på...

 

Har noen erfaringer/bruk/tips til beste program for konvertering fra avi til svcd?

Selve brenninga skal jeg få til, men det er konverteringa som er problemet...

 

Har prøvd et uttall programmer, og jeg synes alle er like elendige.

http://www.dvdrhelp.com/avitovcdfoolproofusingcce/

 

følg denne guiden, når du har endt opp med en eller flere mpeg filer så bruker du nero til å brenne svcd'ene. Det skal være veivisere i nero som hjelper deg å brenne svcd'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...