Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skrue med kule/gummi på enden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men du er inne på noe med den vingemutteren :)

 

Kan forklare litt nærmere.

 

Istedet for vanlig skruehode trenger jeg en skrue/bolt som kan betjenes med hendene - vingeskrue?

 

Mulig at jeg greier meg med en vanlig skrue, men det er isåfall hva man skrur på skruen jeg ikke vet navn på. Tenk liten sugepropp med mutter limt fast på hodet, som dermed kan festes på skruen.

Lenke til kommentar

Fant et bilde som viser bruksområdet:

eyebolt.jpg

 

kan ikke sees på dette bildet, pga vinkelen, men helt til høyre på den skruen trenger jeg et endestykke som kan skrus innpå og gjør at trykket blir jevnere fordelt enn dersom det var kun skruen..

Endret av geirgp
Lenke til kommentar

Er det du sier at du ønsker å fordele trykket pilen viser på en større flate? Du ønsker å stramme bolten uten å skade/punkt-presse det enden går mot?

 

post-68079-0-12776600-1409641892_thumb.png

 

Isåfall er jo det Inge viser til et alternativ, altså en møbelfot. Jeg vil ellers tro at om du tar en tur på Clas eller Jula vil du finne noe du kan bruke.

 

Alternativt kan du vel sveise/lime fast en mutter på en plate, men jeg vil tro at det enkleste er å finne en fot til noe - flagg, bord, vaskemaskin, dusjkabinett etc - sjekk båtavdelingen på biltema :)

 

weld%20nut%20186c28d39b35f45b29ad8c597f7

Water-Table-Build-039.jpg1363062145-belt3.jpg

 

Du finner en del treff om du googler "foot nut" eller tilsvarende og:

https://www.google.no/search?q=nut+with+foot&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=C28FVIfpE6n8ygOs3oCwAQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1290&bih=851#q=foot+nut&spell=1&tbm=isch

 

Du kan jo også snu opplegget - bruk en bolt med stort hode

487068187_515.jpg

inn mot høyre, og ha en vingemutter til venstre(på innsiden) som du da slakker(skrur bort fra hodet) for å øke trykket.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...