Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en Asus UX301LA. Når jeg fikk denne var det noe galt med skjermen som gjorde at den plutselig ble helt hvit, så jeg sendte den inn på reperasjon. Når jeg fikk den tilbake syns jeg den hadde en del backlight bleeding. Se f.eks. på bildet tatt 16:56 (lørdag 9. august).

Dette tok serviceverkstedet på sin kappe og tok den inn for nytt skjermbytte. Når jeg får den tilbake igjen syns jeg fremdeles den har i overkant mye backlight bleeding (bilde tatt 17:16 onsdag 20. august).

Verkstedet mener nå at disse skjermene alltid vil ha litt bleeding og at det er slik "by design", og at man alltids må leve med litt bleeding.

Selv syns jeg dette er i overkant mye bleeding til å være en såpass dyr laptop.

 

Hvor mye backlight bleeding ville dere syns var akseptabelt evnt. for mye?

Hvordan syns dere jeg da evnt. bør forklare denne saken videre?

 

Det lønner seg å se bildene i fullskjerm. Litt vanskelig å se bleeding-effekten på skjermer med mye lyst på.

Dette er et firma-til-firma-kjøp, så forbrukerkjøpsloven bortfaller, men ikke kjøpsloven.

post-282849-0-37988700-1408709103_thumb.jpg

post-282849-0-53616600-1408709104_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i overkant mye, men vet ikke hvor mye verkstedet kan gjøre om de har skjermer fra samme parti vil nok alle skjermene være dårlige.

 

Lyslekkasje kan også komme av at de har strammet skruene som holder skjermen for hardt, slik at den lille stålrammen rundt selve panelet gaper litt, og mer lys slipper ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...