Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Programfag som privatist!


Anbefalte innlegg

Da var mitt tredje skoleår på studiespesialisering startet, og jeg har begynt å tvile på hvilke programfag jeg skal ta.

 

I VG2 hadde jeg:

- Matematikk S1

- Informasjonsteknologi 1

- Markedsføring og Ledelse 1

- Internasjonal Engelsk

 

Jeg hadde først som plan å fortsette på realfaglinjen (rett og slett mtp realfagspoeng) med S2, IT2 og Markedsføring 2. Nå har jeg fått "second thoughts", IT2 blir ikke tilbudt likevel, og funnet ut at jeg heller burde satse på mine interesser innen språk og samfunn.

 

Nå har jeg derfor bestemt meg i VG3 for:

- Markedsføring og ledelse 2

- Samfunnsfaglig Engelsk

 

Da har jeg oppfylt kravet om to fag over to år innen samme programområde. Nå mangler jeg bare et programfag for å oppfylle kravet om tre programfag.

 

Det jeg kan gjøre er å ta enten Sosiologi & Sosialantropologi eller Økonomi & Ledelse som skolen tilbyr, eller gå opp som privatist i hvilket som helst slags programfag. Siden det ikke frister med fem timer uken Sosiologi eller Økonomi, tenker jeg da å ta en eksamen til høsten.

 

Så, det jeg lurer på er:

 

Er det noen som kan anbefale et programfag som er interessant og/eller god sjans å på god karakter i? Kan jeg ta et språkfag (liker å lære språk) nivå 1 som programfag? Er Psykologi, Rettslære og Medie- og Informasjonskunnskap gode alternativ? Kom gjerne med andre utspill :)

 

Dette ble langt men håper dere tar dere tid å hjelpe. Og ja, jeg har spurt rådgiver, men vil ha erfaringer også :)

Endret av IwinH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...