Gå til innhold

Tips - bra mobilabonnement - med 4G og god dekning.


Anbefalte innlegg

Er onecalll kunde. Bruker folkepakka 199kr pr mnd. Som blir noe billigere siden jeg betaler på to slike.

 

Men de har ikke 4g dekn - selv om det kommer snart. Vet heller ikke om det blir beste hastighet ?

 

Er ellers ikke imponert over 3G hastighet eller dekning. Men det er kanskje likt med alle abonnement.

 

Tenker litt på Telenor - at kanskje det blir best med dem, men kanskje også dyrest.

 

Tenker i utg pkt på tilsvarende abonnement alla det jeg har.

 

Tips mottas:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale Chess eller Talkmore, begge har tilsvarende abbonement til samme månedspris.

Chess bruker NetCom sitt mobilnett, mens Talkmore bruker Telenor (eid av Telenor).
Talkmore begrenser hastigheten til 10 mbit/s på 4G, men du kan kjøpe en pakke om du er interessert i høyere hastighet (20 eller 40+ mbit/s).

Telenor har mye bedre 4G-dekning i Norge i forhold til NetCom, etter egen erfaring gir de bedre hastighet (om du betaler for det). :)

Chess struper ikke hastighet på sine abbonement.

Si fra om du ønsker å bli vervet til Talkmore, så får både samboeren min og du to månedsavgifter gratis. ;)

Lenke til kommentar

Takk for interessante svar.

 

Har aldri vært den finnsenderen.no.

 

Det er jo interessant med at Chess kjører bedre hastighet - men jeg er også litt skeptisk til at det er mindre bra dekning.

 

Utgangspkt er jo Kristiansand / kysten langs Agder / setesdalen.

 

Ellers er jo god dekning å foretrekke de gangene man beveger seg ut av sitt alfa område.

Lenke til kommentar

Takk for interessante svar.

 

Har aldri vært den finnsenderen.no.

 

Det er jo interessant med at Chess kjører bedre hastighet - men jeg er også litt skeptisk til at det er mindre bra dekning.

 

Utgangspkt er jo Kristiansand / kysten langs Agder / setesdalen.

 

Ellers er jo god dekning å foretrekke de gangene man beveger seg ut av sitt alfa område.

Akkurat Kristiansand og kysten der tror jeg faktisk Netcom har best dekning. Men resten av Norge knuser Telenor Netcom på dekning?

Lenke til kommentar

 

Takk for interessante svar.

 

Har aldri vært den finnsenderen.no.

 

Det er jo interessant med at Chess kjører bedre hastighet - men jeg er også litt skeptisk til at det er mindre bra dekning.

 

Utgangspkt er jo Kristiansand / kysten langs Agder / setesdalen.

 

Ellers er jo god dekning å foretrekke de gangene man beveger seg ut av sitt alfa område.

Akkurat Kristiansand og kysten der tror jeg faktisk Netcom har best dekning. Men resten av Norge knuser Telenor Netcom på dekning?

 

 

Mulig at Netcom har god dekning i Kristiansand og sentrale strøk, men du skal ikke langt unna de største byene her på sørlandet så er Telenor klart best. Dette grunnet den enkle årsak at Telenor har vunnet et anbud om å bygge ut mobildekningen i agder fylkene. Kommunene og fylkeskommunene i agderfylkene har i regi av Det Digitale Agder arbeidet med å bedre mobildekningen på Sørlandet og Telenor har sidene 2011 bygget ut over 150 nye basestasjoner på sørlandet. Så hvis valget til trådstarter er Netcom eller Telenor dekning, så ville jeg klart valgt Telenordekning nå på sørlandet.

 

Kilde

Lenke til kommentar

 

 

Takk for interessante svar.

Har aldri vært den finnsenderen.no.

Det er jo interessant med at Chess kjører bedre hastighet - men jeg er også litt skeptisk til at det er mindre bra dekning.

Utgangspkt er jo Kristiansand / kysten langs Agder / setesdalen.

Ellers er jo god dekning å foretrekke de gangene man beveger seg ut av sitt alfa område.

 

Akkurat Kristiansand og kysten der tror jeg faktisk Netcom har best dekning. Men resten av Norge knuser Telenor Netcom på dekning?

Mulig at Netcom har god dekning i Kristiansand og sentrale strøk, men du skal ikke langt unna de største byene her på sørlandet så er Telenor klart best. Dette grunnet den enkle årsak at Telenor har vunnet et anbud om å bygge ut mobildekningen i agder fylkene. Kommunene og fylkeskommunene i agderfylkene har i regi av Det Digitale Agder arbeidet med å bedre mobildekningen på Sørlandet og Telenor har sidene 2011 bygget ut over 150 nye basestasjoner på sørlandet. Så hvis valget til trådstarter er Netcom eller Telenor dekning, så ville jeg klart valgt Telenordekning nå på sørlandet.

 

Kilde

Takk for bra svar. Det må bli Telenor utfra dette.

Lenke til kommentar

Koster det forresten noe å bytte over.

 

Må jo ha nye sim kort.

 

Kan man få bedre deal av Telenor - jeg går over med 3 til 4 abonnement. Kan de gi noe avslag.

Koster ikke no. Sim kort er gratis.

 

Send epost direkte til Talkmore og hør om de har no bra tilbud til dere. Jeg vet at det hjalp meg i jakten på nytt abonnement ;-)

 

Bruker du BankID tar Telenor betalt for dette. Obsobs!

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

OneCall påstår følgende: vg-test-hastighet-mobildata-16-april-201

Men jeg vet ikke hvor riktig det er...

Vel, det er riktig om man er tilkoblet Mobile Norways mobilnett der de har DC-HSDPA-dekning.

Det gjelder langt fra alle stedene. Vanligvis får man rundt 5-10 mbit/s.

 

Om man roamer på Telenors nett får man maks 6 mbit/s.

 

Om One Call får 4G via Telenors nett i oktober kommer vel an på om oppkjøpet blir godkjent eller ikke.

Blir det godkjent, går de høyst sannsynlig over til NetComs nett.

Når eller hvis dette skjer, er det ingen som vet enda.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...