Gå til innhold

BK: Vikinggraven ved Gokstadhaugen


Anbefalte innlegg

Etter en lengre tids dvale fra fotografering så valgte jeg å forsøke på ny igjen, med nytt kamera ( Nikon D3200) med kit objektiv 18-55mm.

 

Bildet er tatt av gokstadhaugen hvor vikingskipet Gaia ble funnet.

Steinene foran håper jeg at gjorde bildet litt mer spennende for våre øyener.

 

post-97943-0-31995000-1408264899_thumb.jpg

 

Exif info:

ISO 100

Eksponeringstid 1/200sek

Brennvidde 25mm

 

Bildet ble tatt med Auto-funksjon.

 

Håper på tilbakemelding på spesielt komposisjonen ifh til det gyldne snitt og fargen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne kanskje croppet bort bunnen. Mye gress som ikke gir bilde noe merverdi. Det gir jo fleksibilitet i etterbehandlingen å ha stor mengde rådata rundt hovedmotivet, men man kan også ta flere ulike bilder med ulik nærhet og vinkling når man er ute i felten, og være forsiktig med å bruke for mye zoom som flater ut bildet. Greit å ta vare på dybdedynamikken. Hvis steinene er motivet du vil ha fram ville de nok blitt mer i fokus om du var nærmere dem. For meg blir bildet ganske intetsigende slik det er nå. Tar du bilde av ting som folk flest anser som dagligdags kan det være lurt å finne på et stunt som gjør det spennende. F.eks en spesiell vinkling som ikke er så vanlig. Det å ta bilder er en kreativ jobb så istedet for å ta noen få bilder, så ta masse bilder som du kan etterbehandle når du kommer hjem.

Fargene synes jeg var helt greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...