Gå til innhold

Hvordan lager man kaffe?


Nux

Anbefalte innlegg

Hallais, jeg er en 18år gammel gutt som trenger kaffe med høytkoffeininnhold til skolearbeid, lekser, osv. Normaltsett avskyr jeg kaffe, men på grunn av det høye koffeinnivået er dette veldig gunstig for meg. Kom gjerne med tips om merke og trenger en billig måte å produsere kaffe på. Jeg har ingen kaffemaskin eller kaffetrakter hjemme.

Endret av Nux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nescafe Gold har nok bare en fjerdedel koffeininnhold dessverre.

Har du ikke mulighet eller foreldre som kan kjøpe en kaffetrakter? Kjøp standarden på tilbud, 1290,-

Den har du i flere tiår.

Jeg har en vannkoker, om det hjelper noe særlig.

Lenke til kommentar

 

Nescafe Gold har nok bare en fjerdedel koffeininnhold dessverre.

Har du ikke mulighet eller foreldre som kan kjøpe en kaffetrakter? Kjøp standarden på tilbud, 1290,-

Den har du i flere tiår.

Jeg har en vannkoker, om det hjelper noe særlig.

 

Da kan du lage den letteste kaffen i verden (med Nescafe Gold). Jeg levde på det i et semester, men smaken ble aldri noe god. Jeg begynte så med Friele Kaffe (Filter/Frokostkaffe) og etter en måned likte jeg smaken. Intensiv drikking i en måned. MMHM! :)

Lenke til kommentar

 

 

Nescafe Gold har nok bare en fjerdedel koffeininnhold dessverre.

Har du ikke mulighet eller foreldre som kan kjøpe en kaffetrakter? Kjøp standarden på tilbud, 1290,-

Den har du i flere tiår.

Jeg har en vannkoker, om det hjelper noe særlig.

 

Da kan du lage den letteste kaffen i verden (med Nescafe Gold). Jeg levde på det i et semester, men smaken ble aldri noe god. Jeg begynte så med Friele Kaffe (Filter/Frokostkaffe) og etter en måned likte jeg smaken. Intensiv drikking i en måned. MMHM! :)

 

Men ser liksom ikke helt poenget da. Jeg drikker ikke for smakens eller nytelsens skyld, men på grunn av koffeininnholdet. :/

 

Da kan jeg like godt lage meg te..

Endret av Nux
Lenke til kommentar

Hvis du absolutt skal drikke kaffe kan det lønne seg å lære seg å like smaken og da er jo det å lage god kaffe et godt sted å begynne. Kjøp deg en filterholder og noen filtre, evt en Aeropress og lær deg å bruke redskapene (Google it). Koster ikke mer enn et par hundre kroner, så er ikke så mye penger tapt om du aldri lærer deg å like smaken, men det gir deg absolutt et bedre grunnlag for en god smak.

 

EDIT:

 

Filterholder fra Clas Ohlson, 29,-.

En pakke med 100 filter koster max. 20,-.

 

Spør i en butikk eller kafé som selger kaffe om de kan anbefale deg en mild og god kaffe i bønneform, som de kverner til deg. Kok vann i vannkokeren, la det kjøle seg ned litt (har du steketermometer el., så skal vannet holde ca. 95 grader), hell i filterholderen (som selvfølgelig inneholder et skylt filter og kaffe (60 g pr. liter, en måleskje, som finnes gratis i en rekke større butikker, gir ca 10 g)). Tror denne prosessen skal gi deg en god kaffe som på sikt kan gi deg smaken for kaffe, for en billig penge.

Endret av KKake
Lenke til kommentar

Men ser liksom ikke helt poenget da. Jeg drikker ikke for smakens eller nytelsens skyld, men på grunn av koffeininnholdet. :/

 

 

Da kan jeg like godt lage meg te..

 

 

Gutt, du er 18 år gammel. Jeg har prøvd å være behjelpelig, og jeg håpte at som 18 åring kunne du tenke litt langsiktig.

 

Planlegger du virkelig å holde deg til lavkvalitet kaffe hele livet, fordi du ikke vil bli vant til smaken? Det er kaffe. Alle voksne drikker det. Du kommer ikke unna et liv uten, om du skal begynne å drikke dårlig-kaffe. Skal du først begynne, gjør det skikkelig.

 

Ikke meningen å være arsehole nå, men kaffe er uunngåelig. Invester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...