Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC starter men skjermen viser svart


Anbefalte innlegg

Har bygd min PC for ca 1 år siden og den har funket helt fint til i dag. Når jeg skulle skru den på var skjermen bare svart mens pcen sto på. Jeg prøvde å restarte den og da kom windows feilsøking opp. Prøvde å søke etter feil men fant ingenting. Deretter åpnet jeg kabinettet og sjekket etter løse kabler men alt var som det skal.

 

Specs:

http://pcpartpicker.com/user/HolySymbol/saved/RJgtt6

Hva kan problemet være?

EDIT: Windows loading ikonet og BIOS dukker opp før det blir svart.

EDIT2: Dette skjer etter jeg prøver å restarte den:http://puu.sh/aU8Nd/3694611280.jpg

Endret av iTs meDaniel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv kanskje å boot opp med windows CDen å reparer windows?

 

Har ikke vært borti dette problemet selv så er litt vanskelig å si.

 

EDIT:Etter raskt Google søk er det mange som skriver det kan ha noe med GPUen å gjøre, koble den fra og se om PCen starter skikkelig da :)

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Prøvte det å starte pcen mens GPU var frakoblet, det var det poenget mitt var, for hadde den startet da på prossessorgraffikken. så har du understreket at det er GPUen som er problemet, sannsynligvis en driver som har kompabilitetsproblemer eller noe i den duren, og du kan da fjerne den ;)

Starter fint uten GPU, hvordan fikser jeg driveren hvis det er problemet?

Lenke til kommentar

Ville nå trodd det gikk ann i enhetsbehandlig, du bare velger GPUen, egenskaper, så "rull tilbake driver", eller så kan du jo finne driveren til skjermkortet på nettet ;)

Kan ikke gjøre det uten at Windows starter, har et annet problem også nå... Tok ut kabelen av pc'en før jeg tok ut GPU , når jeg tok den inn igjen gikk strømmen i huset. Kan det være strømforsyningen? Er redd for å skru pc'en på igjen

Lenke til kommentar

Pleier å skje det samme med meg når jeg har for mye koblet oppi en padde, kanskje det er det som er problemet? Tror det skal være trygt å skru den på igjen, uten å være helt skråsikker :ermm:

Skal prøve å skru den på senere i dag når jeg står opp. Bruker ikke en padde men har flere utganger i veggen ved siden av hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet, og det er GPUen som lager problemet.

 

Ting du kan prøve:

- Bruke 2 PCI-E kabler til skjermkortet, istedenfor for en 6+8.

 

På bildet her så ser du 1 kabel, men du skal bruke 2stk.

NlUwdlcx.jpeg

-

* Ta ut av skjermkortet fra hovudkortet.

* Skru på pcen.

* Vent litt, og skru av pcen.

* Ta inn skjermkortet.

* Skru på pcen

 

Begge alternativene ovenfor har funket hos meg. :)

Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet, og det er GPUen som lager problemet.

 

Ting du kan prøve:

- Bruke 2 PCI-E kabler til skjermkortet, istedenfor for en 6+8.

 

På bildet her så ser du 1 kabel, men du skal bruke 2stk.

NlUwdlcx.jpeg

-

* Ta ut av skjermkortet fra hovudkortet.

* Skru på pcen.

* Vent litt, og skru av pcen.

* Ta inn skjermkortet.

* Skru på pcen

 

Begge alternativene ovenfor har funket hos meg. :)

 

 

Prøvde det du sa uten noen lykke :( har begge kablene i:http://puu.sh/aUKTp/c61e6e5347.jpg

 

Edit: Kan det være at jeg har koblet kablene i feil utgang på PSU'en? Har koblet de der hvor det er en rød prikk: http://puu.sh/aULbE/4ea8d6fe67.jpg

Endret av iTs meDaniel
Lenke til kommentar

Det er nok feil ja.

Du har fått kabler med røde plugger og med svarte plugger.

Såvidt jeg kan se er pci-e kabler for grafikk kort med røde plugger og skal inn i de røde connectorene på ocz psuen.

ocz_fatal1ty750w_4.jpg

Takk for svar, skal prøve å bytte om til de røde :)

 

Edit: Byttet om til de røde, samme feilen skjer fortsatt :(

Edit2: Postet for tidlig, feilen er fisket!!! :D Tusen hjertelig takk :)

Endret av iTs meDaniel
Lenke til kommentar

Så bra.

 

Bare for å nevne det så er ikke akkurat den varianten ocz psu du har den aller beste.

Den du har ser ut til å være utgaven med fire delte +12v kurser i +12v1 , +12v2 , +12v3 og +12v4 med 18ampere sikring internt , vet ikke hvordan det er balansert på de ulike utganger.

Det har vist seg at ikke alltid fungere optimalt i enkelte sammen setninger av komponenter , da spesielt med bruk av veldig strømkrevende grafikk kort som kan trippe 18A sikringen internt i psu .

Om du har ett grafikk kort kan det hende du kan klare å fordele/kople de to kablene slik at de kommer med 12v last fra hver sin +12v(X) X=krets/linje. Se i papirene/manualen for den.

Lenke til kommentar

Så bra.

 

Bare for å nevne det så er ikke akkurat den varianten ocz psu du har den aller beste.

Den du har ser ut til å være utgaven med fire delte +12v kurser i +12v1 , +12v2 , +12v3 og +12v4 med 18ampere sikring internt , vet ikke hvordan det er balansert på de ulike utganger.

Det har vist seg at ikke alltid fungere optimalt i enkelte sammen setninger av komponenter , da spesielt med bruk av veldig strømkrevende grafikk kort som kan trippe 18A sikringen internt i psu .

Om du har ett grafikk kort kan det hende du kan klare å fordele/kople de to kablene slik at de kommer med 12v last fra hver sin +12v(X) X=krets/linje. Se i papirene/manualen for den.

Ok takk, er det en PSU du kan anbefale i tillfelle jeg skal bytte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...