Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert ethernet - "ugyldige data"


Anbefalte innlegg

Krøll med stasjonær pc. Innmari treig pålogging, så tok en kikk i enhetsbehandlinga og der var det no feil med ethernet-en. Avinstallerte den og tenkte det skulle gå fint å installere den på nytt, men nei da. Har lasta ned flere drivere som jeg har testet; et par har funket, og det står at den installeres, men jeg får melding om at "Det ble oppdaget et problem under installasjonen av driverprogramvaren for enheten". Driveren ble funnet, men det oppstod en feil under installasjonen.

Nederst i feilmeldinga står det "Ugyldige data", hva enn det betyr.

Forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er noe krøll med det restore point-funksjonen og. Er en splitter ny stasjonær dette her, og jeg har ikke rørt noe jeg ikke burde ha rørt. Baller liksom på seg med problemer. Skal man bare gå og få en ny, for listen over feil begynner å bli lang..

 

Har slått meg at det er hardware-feil (hk), noe en kamerat også sa. Er jo en helt ny maskin dette her, så er jo rart at den skal begynne å skape seg sånn. Det eneste jeg gjorde før den begynte å herje, var å legge inn Outlook-filene fra en annen pc og endre på et par ting i msconfig (begrense programmer i oppstart). Det var alt.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Hihi, "ikke rørt noe jeg ikke burde" og "jeg slettet nettopp enheten for ethernet" :)

 

Høres merkelig ut. Er det Windows 8? Isåfall har den en knapp som tilbakestiller alt til slik maskinen var da den var ny. Kan muligens være verdt det.

Det du også kan prøve, for moro skyld er å laste ned CoreTemp og Prime95. Stresstest minne og prosessor, sjekk om du har fått et fyllesyk mandagsprodukt.

 

Hvilken type pc har du kjøpt forresten?

Lenke til kommentar

Hehe driveren og enheten knela FØR jeg sletta driveren.. ;) Dessuten sletta jeg ikke driveren for enheten; jeg avinstallerte drivere uten å slette programvaren i håp om at maskina skulle installere den på nytt etterpå. For det har jeg sett før at maskina kan gjøre, serru! Hehe..:p

En aldri så liten oppdatering i forhold til driverne - lyden knela jo og, og under installasjon av ny driver, lastet ned fra Asus sin hjemmeside, får jeg akkurat samme feilmelding som for ethernet enda det er riktig driver. "Ugyldige data".

Maskinen er ikke min, men det er en Asus CM1735 stasjonær. Eller stasjoRÆL, om du vil.

Skal teste programmene og se hvordan det går. Hvor er denne fantastiske resett-knappen, forresten?

Lenke til kommentar

Kan ikke finne det panelet der.. Jeg får bare beskjed om at det er noen oppdateringer som ikke er ferdig installert. Tipper de var i ferd med å bli installert da nettet falt ut i utgangspunktet. Nå kommer jeg ikke på nett med usb-wifi en gang, og jeg har prøvd 2 forskjellige uten å få driverne til å funke.

 

Dukket forresten ikke opp noen feil med coretemp og prime95..

 

Edit: Og nå får jeg plutselig ikke tilgang på en cd med drivere heller. Dette blir jo bare bedre og bedre. Tenkte å teste d-link usb wifi en siste gang, men det ser ikke ut til å funke.

 

Edit 2: Nå får jeg heller ikke slått av maskina eller starta den på nytt. Så fint.

Edit 3: Fikke logga av og SÅ starta den på nytt, men nå får jeg ikke logga inn igjen. Blå skjerm, den som kommer opp rett før innlogginga. Står bare og soser der aldri så lenge. Aner ikke hva maskina jobber med.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...