Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bmw 320i a touring co for høyt på tomgang


EX-adrin

Anbefalte innlegg

Var på ppk i dag og fikk 2er feil på at co nivået var for høyt på tomgang. Dette er en 1998 model men første gang registrert i norge i 2002.

Verdien på co var 0.44% noe som ikke er så høyt syns jeg. Etter utalige timer med googling blir jeg ikke klokkere. Har funnet forskjellige verdier, som 0.5% og 0.3 i henhold til lovdat. Hva skal hverdien på co være? Og hva kan jeg gjøre for og løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Japp, vil tippe den ligger på 0,44 på hurtigtomgang og da er det mangel.

 

Oljeskift, luftfilter og en skikkelig hard tur kan gjøre underverker med CO. Blåse reint litt. Plugger kan sikkert også hjelpe. Dette kan man vel egentlig se på Hc verdien. Hull i eksosen ville også slått ut på lambda.

 

Plutslig har du svidd av et par lapper på dette her og det hjalp ikke.

 

Skulle nesten sett hele avgass lappen.

 

Ellers er CO verdien riktig til at det kan være en defekt katalysator. Da pleier det å ligge rundt 0,5.

 

Tviler litt på luftmassemåler da den ofte gir store symptomer som gjør at folk drar på verksted i utgangspunktet.

 

Jeg vil tippe det dyreste siden det er en BMW. Bytt katalysator :p

Lenke til kommentar

Takker for svar. Skal ut på langtur nå og får blåst den litt rein, den har nok blitt dau kjørt litt i bystrøk. Kan nevne at det er alt skiftet olje, catalysator. Så tenkte jeg prøver plugger og luftfilter. Eneste jeg stusser litt på er at når jeg tokk driftstest på naf så ble co beskrevet som I henhold til forskrifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...