Gå til innhold

hvilken er den beste pdaen?


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Den beste PDA'n er utvilsomt:

 

Zaurus SL-6000

 

Kommer til USA i begynnelsen av Januar.

Til Norge, Usikker!

 

Det er ikke mye som skiller denne enheten fra en fullverdig datamaskin. Den integrerte støtten for USB-hosting muliggjør bruk av vanlig USB-basert utstyr som for eksempel mus og tastatur, på samme måte som på en vanlig PC. I tillegg kan enheten kjøre programvare som er skrevet for Linux-operativsystemet.

Lenke til kommentar

Det som også gjør at jeg vil vente på den er at SL-6000 være utstyrt med en 4-tommers, 480x640 pikslers skjerm.

 

Med Linux og Opera browser og f.eks. et Audiovox GPRS CF modem så vil Internett gå som en drøm.

 

Spørsmålet er om den i det hele tatt kommer til Norge.

 

Selges Sharp Zaurus i Norge?

Lenke til kommentar

En PDA butikk i Sarpsborg selger SL-5500 hvertfall, husker ikke navnet, men skal la seg gjøre å finne på google.

 

Ellers har Sharp trukket seg fra PDA-markedet i Europa, så jeg tviler på at SL-6000 finner veien til norske hyller med det første :( :(

 

Ganske imponerende, inkludert både Wifi og Bluetooth og kjører Linux. SDIO (mulighet for annet enn minnekort i SD-port var vistnok tvilsomt) ser jeg fra siden det linkes til, men trenger vel ikke det hvis man allerede har Wifi innebygget i den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror jeg vil dytte Qtek 2020 inn her og eg..

Ikke fullt så bra skjerm (oppløsning) men alikevel transflektiv (beste sort)

kommer med innebyggd 128Mb SDram og støtter selvfølgelig minnekort hvor bla. WLAN-SDkort.

400Mhz CPU

 

Åsså har den innebyggd telefoni, blåtann IR osv osv...

 

denne må jo bare nappe.. desverre i likemye i lommeboka :(

altså.. trenge nesten ikje mair då ass..

men.. 640 x 480 skjerm kunne gjort litt sus ass hehe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ta en kikk på Toshiba e805 da vel. Den er ute på markedet, har 480x640 skjerm, CF og SD slot, USB host, og alt annet en forventer av en moderne PDA.

http://reviews.cnet.com/Toshiba_e805/4505-...7-30571434.html

Slik jeg forstår det så kan Toshiba e805 bare kjøre 480x640 på spesielle applikasjoner. Så på den i statene, vanvittig skjerm, men det virket som man måtte bytte mellom oppløsningen avhengig av hvilke program man kjørte... Litt upraktisk.

(Hvis jeg tar feil så korriger meg gjerne )

Lenke til kommentar
En PDA butikk i Sarpsborg selger SL-5500 hvertfall, husker ikke navnet, men skal la seg gjøre å finne på google.

 

Ellers har Sharp trukket seg fra PDA-markedet i Europa, så jeg tviler på at SL-6000 finner veien til norske hyller med det første :( :(

 

Ganske imponerende, inkludert både Wifi og Bluetooth og kjører Linux. SDIO (mulighet for annet enn minnekort i SD-port var vistnok tvilsomt) ser jeg fra siden det linkes til, men trenger vel ikke det hvis man allerede har Wifi innebygget i den.

 

Så er det stadfesta at Sharp lanserer ny super-Zaurus

 

Det nevnes at man kan også kjøpe en utbyggingsmodul som lar deg bruke enheten sammen med CompactFlash-kort.

 

Den butikk som du referere til i Sarpsborg kan kansje vaere Idedata, som nå er flytta til Oslo? De har en Sharp PDA avdeling men uten produkter.

 

Likevel det blir vel det smarteste å importere den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil ikke si disse Sharp pda'ene er de beste.. Den er stor og klumpete vil nå jeg si. Selv om funksjonene nesten veier opp. Men vet noen prosessoren på denne? står ikke noe om det... Og, de sony clie greiene (jeg kaller de "greiene" for jeg synes ikke de er verdt noe mer.. :p ) har elendig ytelse... 33 mhz møkkaprosessor... Untatt UX 50 og de andre aller nyeste.. De har "hele" 123 mhz prosessor. Selv om ikke mhz sier alt om ytelse, har jeg en følelse om at de motorola prosessorerene ikke er det heftigste som finnes...

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar
Og, de sony clie greiene (jeg kaller de "greiene" for jeg synes ikke de er verdt noe mer.. :p ) har elendig ytelse... 33 mhz møkkaprosessor... Untatt UX 50 og de andre aller nyeste.. De har "hele" 123 mhz prosessor. Selv om ikke mhz sier alt om ytelse, har jeg en følelse om at de motorola prosessorerene ikke er det heftigste som finnes...

Hei,

 

Nå kjører Sony PALM OS, så de trenger ikke allverdens ressurser... ;)

 

Det er i det hele tatt lite fruktbart å sammenligne Pocket PCer og PALMer MHz for MHz og mb for mb. Selv har jeg en LOOX som angivelig skal gå på 400 MHz. Ingen skal under noen omstendigheter komme å påstå at DEN er rask... :(

 

mvh

Christian

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke har sett en eneste PDA som kan måle seg med Qtek 2020 her ass..

la meg gjennta...

-Blåtann

-3 bands mobiltelefon (her er det ingen andre som har dette)

- Innebygget Kamera (ikke sett andre nevnte her me det heller)

- USB (kult for ein arbeidskar som drar ekstrastuff med seg i ein USB minnestick eller lignende)

-64 Mb intern minne

-128 Mb Ram

-støtter minnekort opptil 1 Gb (hvis eg ikje huske feil)

-400 Mzh Gudd Intel CPU (husker ikke nøyaktig ka den hette)

-Transflektiv skjerm (digg selv i sollys)

 

Det store minuset her er at det ikke er innebygget Wlan. men dog ikje verre enn at dette kan kjøpes til en forholdsvis jekla dyre penger i øyenblinken.

 

Med litt fantasi har denne et grævla stort bruksområde..

og holder seg over alle andre her..

desverre også i pris..

hehe

men.. sga me ha det besta så..... :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...