Gå til innhold

Trenger hjelp - MultiCom Xishan W370S og mSATA


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp kjøpt en Xishan W370S, og siden det ble spesifisert at den har en ekstra mSATA slot, så kjøpte jeg med en mSATA SSD-disk. Nå har jeg vært borte fra laptop-verdenen i flere år, så jeg har problem med å finne riktig slot.

 

Brukermanualen mangler det ene kapitlet om oppgraderinger som faktisk er nevnt i innholdsfortegnelsen, noe som er typisk.

 

Derfor må jeg spørre dere eksperter her inne. Ut fra bildet jeg har lagt ved, hvor er det mest sannsynlig å finne mSATA sloten, og må jeg ev. demontere masse for å få installert disken?

 

Thomas

post-83037-0-31944400-1407584004_thumb.jpg

Endret av tholin76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som den er laget for en tradisjonell 2.5" disk. Den har heller ikke noen festemuligheter for å holde mSATA på plass etter det jeg klarer å se.

 

Eneste jeg ser i manualen er det som står på de siste 3 sidene i manualen. Tror dette er samme manual: https://www.dropbox.com/sh/gqvoxl830y5stez/AAA_Fjl5drYbYj4PyQT7gnQda/Xishan/W35xST%28SK%29%20og%20W37xST%28SK%29/Windows%208

 

 

post-63221-0-11401700-1407592821.png

 

----

 

post-63221-0-40743200-1407592726_thumb.png

 

Lenke til kommentar

Takk for all respons, men nå har jeg funnet ut av det.

 

Jeg fant plutselig ut at jeg skulle sjekke hvilken modellbetegnelse som var oppgitt på selve PCen. Der stod det W370SS, og ved hjelp av det fant jeg service manualen på nett. Det viser seg at man må ta av tastaturet for å komme til mSATA portene. Tungvint, men man gjør det vel ikke så ofte at det har noe å si.

 

Nå er SSD-en montert og Windows 8.1 (hvorfor Windows 8? ) installasjonen surrer og går.

 

Takk for hjelpen alle sammen.

Lenke til kommentar

Du kan gå inn på siden til fabrikanten og sjekke der, www.clevo.com.tw. Under produktspesifikasjoner for W370S finner jeg følgende:

(Factory Option) Two mSATA SSD, SATA interface (RAID 0/1)

 

Sjekk med Multicom, men det ser ut som dette er et valg som må gjøres på fabrikk.

 

For sen, men det ser ut til at Clevo ikke synes at man skal ta av tastaturet selv. Lykke til. :)

Endret av aam01
Lenke til kommentar

Det kan hende Clevo mener at man ikke skal ta av tastaturet selv, men siden spesifikasjonene oppgir en ledig mSATA slot, så må jeg gå ut fra at det skal være lov å benytte seg av den. Når man bestiller denne PCen fra Multicom, så har du heller ikke noen mulighet til å konfigurere den med mer lagringsplass, så det må jo være basert på å gjøre det selv.

 

Uansett så funker det bra nå, og om det skulle bli noe problem i fremtiden, så får jeg ta det med Multicom når den tid kommer.

 

Takk alle sammen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Takk for all respons, men nå har jeg funnet ut av det.

 

Jeg fant plutselig ut at jeg skulle sjekke hvilken modellbetegnelse som var oppgitt på selve PCen. Der stod det W370SS, og ved hjelp av det fant jeg service manualen på nett. Det viser seg at man må ta av tastaturet for å komme til mSATA portene. Tungvint, men man gjør det vel ikke så ofte at det har noe å si.

 

Nå er SSD-en montert og Windows 8.1 (hvorfor Windows 8? ) installasjonen surrer og går.

 

Takk for hjelpen alle sammen.

hei har du link til den manualen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...