Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få i stipend?


Kensii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Takk for kjappe svar!

 

 

Jeg sjekket den kalkulatoren og det stod at jeg kunne få 41 000 i stipend noe som ikke kan stemme? broren min fikk kun 930 kr og han bodde alene også? Jeg går studiespesialisering og distansen mellom foreldrene mine og skolen min er langt under 40 km.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hvis broren din bare fikk utbetalt 930 kroner, så tror jeg det er utstyrs-stipend.

 

Jeg tror nok at de fleste får ca 3000-4000 kroner i måneden når de bor alene, men som sagt så stoler jeg selv ikke på kalkulatoren, men det er en fin utgangspunkt i å finne ut ca hvor mye du får.

 

Hvis du fortsatt er i tvil, så tror jeg det beste blir å ringe lånekassen, eller sende dem en mail.

Lenke til kommentar

I tillegg til at du ikke bor sammen med foreldrene dine, må du oppfylle minst ett av kravene under:

  • Mer enn fire mil mellom foreldrehjem og skole

    Hvis avstanden mellom foreldrehjemmet og skolen er fire mil eller mer hver vei, vil du ha rett til bostipend.

  • Reisetiden er tre timer tur-retur eller mer mellom hjem og skole

    Hvis avstanden er mindre enn fire mil mellom foreldrehjemmet og skolen, men reisetiden mellom foreldrehjemmet og skolen er minst tre timer tur-retur hver dag, har du rett til bostipend. Lærestedet må bekrefte at du oppfyller kravet til bostipend på grunn av reisetid.

  • Særlige forhold av personlig eller sosial karakter som gjør at du ikke kan bo hjemme.

Fra lanekassen.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...