Gå til innhold

Her bruker de eksoskjeletter på jobben


Anbefalte innlegg

bærer rundt på servere som veier 55kg hele dagen og er en meter lange , skal ikke mer en 200 meter til og noen trapper før man blir sliten i underarmene.For å ikke snakke om at det er mange av de.

 

Regner med at drakten også bærer sin egen vekt.

 

Antar at det er en ryggskinne som er koblet til beina, som avlaster den vekten som bæres. (altså bærer drakten i praksis seg selv, samt vekten man bærer).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde vekt var blitt mye mer fokus på i HMS-regelverkene. Det er vel ikke uten grunn at en kanne ofte kun har 20-25 liter i seg, og at man gjerne har fått sekker på 25 kg istedetfor 40 kg i gamledager.

 

100kg -> 50kg -> 40kg og nå 30/25, så riktig det :) (Slik var utviklingen hos oss)

Lenke til kommentar

Det er å finne riktig balanse mellom HMS og drift, som er utfordrende. Men, om man tenker på å få på plass greie hjelpemidler til en ikke for stiv pris (om denne balansen lar seg gjøre i alle bedrifter er vel usikkert). Samt drive litt motivering i riktig ergonomisk bruk av kropp, så tror jeg man er et greit stykke på vei.

 

Det jeg lurer på, er om de har nådd grensen, eller om de stadig kommer til å redusere for framtiden? Noe av den reduksjonen som har skjedd der er jo virkelig fornuftig. Mens andre steg på den nedovertrappetrinnstendensen er jo vekt man kunne ha taklet med riktig ergonomisk bevegelse, dersom man slapp å repetere det for mye.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...