Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Beise Kontorpult


Anbefalte innlegg

Hallo, kjøpte for et godt år siden et sett med dette (bjørkefiner), og jeg synes fargen er veldig kjedelig, og har dermed veldig lyst å beise den til en ganske mye mørkere farge. Jeg har fått beskje av mange at det ikke vil la seg gjøre, og at resultatet vil bli dårlig, men jeg mister fortsatt ikke lysten til å prøve. Jeg leser på wikihow, og der skal det vissnok være mulig..

 

Har ett par spørsmål som hadde vært greit å fått svar på, overflaten er jo relativt glatt så jeg regner med jeg må sande den bittelitt ned?

 

Det står jeg skal bruke en slags gele, noen som tips om hva jeg bør bruke her?

 

Er det noen som har gjort dette før som kan komme med resultater eller lignende?

 

Takk :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du vil bli skuffet over resultatet på denne. Det er ikke heltre, det er kun et belegg med bjørkemønster på toppen av en MDF/Sponplate som er lakkert. Skal du endre farge er nok maling et bedre alternativ enn beis. Skal du beise må du fjerne lakken, og etter det har beisen har rett og slett ikke noe å trekke nedi.

 

Geleén de henviser til er kanskje lakkfjerner?

 

Vet at denne platen finnes i en mørkere rødbrun farge. Har den på kontoret selv. Du vil komme bedre ut av det ved å bytte hele plata :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du vil bli skuffet over resultatet på denne. Det er ikke heltre, det er kun et belegg med bjørkemønster på toppen av en MDF/Sponplate som er lakkert. Skal du endre farge er nok maling et bedre alternativ enn beis. Skal du beise må du fjerne lakken, og etter det har beisen har rett og slett ikke noe å trekke nedi.

 

Geleén de henviser til er kanskje lakkfjerner?

 

Vet at denne platen finnes i en mørkere rødbrun farge. Har den på kontoret selv. Du vil komme bedre ut av det ved å bytte hele plata :)

Takker for svar! :) Hele greia med dette er jo egentlig at jeg skal la være å bruke så mye penger, så jeg vil ikkje kjøpe ny plate :laugh: Jeg så på denne, og det er visst mange som har tidligere erfaringer med ikeamøbler og denne lakken(?) Har du noen anelse hvor man kan skaffe denne eller noe lignende i Norge?

 

Og ellers så virker det litt mørkt ut, alle jeg har snakket med sier det vil nærmest gå rett i dass. Vurderer kanskje å male den svart, men da vil den kanskje bli litt kjedelig igjen :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...