Gå til innhold

studentmiljøet på uis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å bekymre deg om miljøet. Selv om det kanskje er ett dårlig miljø utenfra, kan det være at klassen din har ett godt miljø og finner på gode aktiviteter i studietiden. Ellers er Stavanger er en flott by, og du har sikkert mer enn nok å finne på :)

 

Det kan være lurt å sjekke ut SIS (Studentsamskipnad i Stavanger): http://www.sis.uis.no/

 

Lykke til!

Endret av ingenior
Lenke til kommentar

Takk for fine svar, håper jeg trives der og lurer fortsatt på om hvordan det er å være student der. har noen av dere gått på UIS?

Du trenger å bekymre deg om miljøet.

mente du å skrive at jeg ikke trenger å bekymre meg om miljøet? føler at den ene steningen er i kontrast med resten av posten...

Lenke til kommentar

Takk for fine svar, håper jeg trives der og lurer fortsatt på om hvordan det er å være student der. har noen av dere gått på UIS?

Du trenger å bekymre deg om miljøet.

mente du å skrive at jeg ikke trenger å bekymre meg om miljøet? føler at den ene steningen er i kontrast med resten av posten...

 

Rettet opp :)

Lenke til kommentar

Jeg studerer i Stavanger og kjenner meg ikke igjen i det Tonje skriver over her. Har kommet godt inn i studiemiljøpet og trives særdeles godt nå, og har opplevd en jevn forbedring av det generelle miljøet over flere år. Såklart, variasjoner forekommer - vi hadde f.eks. ikke et spesielt godt klassemiljø på bachelor på vår spesialisering, mens det var helt annerledes på en av de andre spesialiseringene.

 

Selv om klassemiljøet hadde stort forbedringspotensiale for min del var det ikke verre enn å ta del i andre miljø - f.eks. gjennom å engasjere seg i andre studentmiljø, enten det er idrettslag eller linjeforening eller studentorganisasjoner.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det er dårlig, dessverre. Mange lokale som studerer ved UiS og er vanskelig å komme inn i miljøet..

Har stikk motsatt erfaring. Det virker til å være stort sett de som kommer utenbys fra som engasjerer seg i styre, stell, sosiale happenings osv osv og de ble meget godt kjent og har et veldig bra miljø.
Lenke til kommentar

 

Jeg har hørt at det er dårlig, dessverre. Mange lokale som studerer ved UiS og er vanskelig å komme inn i miljøet..

Har stikk motsatt erfaring. Det virker til å være stort sett de som kommer utenbys fra som engasjerer seg i styre, stell, sosiale happenings osv osv og de ble meget godt kjent og har et veldig bra miljø.

 

Det er i grunn det jeg prøver å vise til. Det er helst de som kommer utenbys fra som engasjerer seg og de lokale som "holder igjen". Mao vanskelig for utenbysstudenter å få et godt nettverk sammen med siddiser, mens seg i mellom er det sikkert en annen sak. For all del det kan godt være det er motsatt jeg har ikke studert ved uis og har ingen planer om det etter å ha hørt hva andre har fortalt om miljøet der men det finnes garrantert unntak slik at en vil nok trives dersom en går inn for det. :)

Lenke til kommentar

@Henrik C
Vet du noe om miljøet nå på data ing-bachelor?

 

@Nimrad og T0nje

 

som jeg har forstått det så er det mange lokale studenter, og det er bare studenter fra andre byer som står for aktiviteten, så det er bare å slenge seg på og håpe på det beste~

 

 

men, T0nje kan du spesifisere hva du har hørt om miljøet? høres ganske ille ut fra din side...

Lenke til kommentar

Det er i grunn det jeg prøver å vise til. Det er helst de som kommer utenbys fra som engasjerer seg og de lokale som "holder igjen".

Det er jo tendensen ved alle universiteter rundt om i hele verden hvis du leser studenterfaringer. Det er ingenting spesielt for siddiser, bergensere eller noen. Det er en naturlig konsekvens av at de lokale allerede har et miljø mens de som kommer utenbys fra ikke kjenner noen.

 

blåmann123: ikke vær bekymret. Meld deg på fadderuka og du får fort et miljø. Innsats fra din side må til uansett hvilken by du kommer fra. Fordelen med UiS fremfor Bergen, Oslo og Trondheim er at miljøet er mye mindre og da kan være lettere å bli kjent med nye. Bakdelen er den samme, nemlig at det er færre å sosialisere seg med.

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo tendensen ved alle universiteter rundt om i hele verden hvis du leser studenterfaringer. Det er ingenting spesielt for siddiser, bergensere eller noen. Det er en naturlig konsekvens av at de lokale allerede har et miljø mens de som kommer utenbys fra ikke kjenner noen.

 

Akkurat hva jeg skrev og jeg spesifiserte ikke hvem dette gjaldt men i og med at det er snakk om UiS så faller det naturlig å bruke lokale, aka siddiser som eksempel. :closedeyes:

 

EDIT: rot med html

Endret av t0nje
Lenke til kommentar

@Henrik C

Vet du noe om miljøet nå på data ing-bachelor?

 

@Nimrad og T0nje

 

som jeg har forstått det så er det mange lokale studenter, og det er bare studenter fra andre byer som står for aktiviteten, så det er bare å slenge seg på og håpe på det beste~

 

 

men, T0nje kan du spesifisere hva du har hørt om miljøet? høres ganske ille ut fra din side...

Ikke noe spesielt annet enn at jeg har hørt mye negativt, spesifikkt husker jeg ikke men satt igjen med inntrykket at UiS skal jeg hvertfall ikke studere ved. Men so tidligere nevnt det trenger ikke å være tilfellet for deg så det er jo bare å si lykke til med studier du kommer nok til å trives ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...