Gå til innhold

God Eid Fra Islam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jallaballa.... Alt er bare jalla alla balla.

 

En har ikke akkurat kommet langt når en skriver slikt.. Greit at en kan være forbanna på ekstremisme, men dette her er et bunnnivå.

Lenke til kommentar

 

Jallaballa.... Alt er bare jalla alla balla.

En har ikke akkurat kommet langt når en skriver slikt.. Greit at en kan være forbanna på ekstremisme, men dette her er et bunnnivå.

 

Jeg går ned på bunnnivå når andre gjør det.

Innlegget mitt ble redigert, uten at det er noen grunn til det også.

Jeg skrev også at Allah er liten. Allah er en gris. Og at Allah er jallah.

Dette er ikke personangrep, eller noe som helst brudd med regelverket, så da skal man ikke redigere det heller. Det er mitt syn på den mytologiske arabiske guddommen Allah, og hans jallaballa religion, som jeg da ser på som en primitiv stammereligion fra gamledager da alle var helt jallaballa og ingen vitenskap hadde blitt til.

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med andre ord har du gått i en av fellene de stiller opp: Du har blitt så innbitt humørløs og overfokusert på denne spesifikke gruppen, at du til og med blir enten ahistorisk, eller så regionfokusert at du glemmer å spesifisere dette.

 

Alle var ikke "jallaballa" på den tid (begynnelsen på 600-tallet), og verden hadde en del vitenskap og lignende kunnskap på den tid (bla kunnskap om astronomisk navigasjon).

 

Men joda, apene hadde også konkurranse...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Tenker at en skal være bedre enn dem, og dermed ikke synke på deres nivå.. Du gjør jo ikke bare narr av Islamistene når du skriver dette tullet ditt, men en milliard muslimer, så vel som kristne.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

 

 

Tenker at en skal være bedre enn dem, og dermed ikke synke på deres nivå.. Du gjør jo ikke bare narr av Islamistene når du skriver dette tullet ditt, men en milliard muslimer, så vel som kristne.

 

 

Nå er det vel egentlig fysisk umulig for en humanist å synke ned på samme nivå som en religiøs, dessuten er det ingenting feil ved å gjøre narr av overtro - bare det involveres litt kløkt. Slik at religiøse mennesker blir provosert på en måte som tvinger de til å tenke igjennom deres eget standpunkt.

 

Personlig er tanken ved å støte noen religiøse følelser her og der den aller minste av mine bekymringer her i livet.

Lenke til kommentar

 

 

Tenker at en skal være bedre enn dem, og dermed ikke synke på deres nivå.. Du gjør jo ikke bare narr av Islamistene når du skriver dette tullet ditt, men en milliard muslimer, så vel som kristne.

 

Det stemmer. Jeg gjør narr av troen deres.

Jeg gjør narr av troen til millioner av troende. Det har jeg gjort i mange år.

Og jeg mener det er viktig, å kritisere å latterliggjøre religiøs tro. Jo flere som gjør det desto bedre. Og jo mer man gjør det, jo bedre det også.

 

Hvorfor? Jo fordi det er en helt vannvittig irrasjonell og dum tro. Og det kommer så mye ondskap ut av religiøs tro.

 

Jeg har brukt alt for mye tid på religionsdelen av forumet på å kritisere kristen tro. Jeg burde ha brukt langt mer tid på å kritisere islam som da er hundre ganger verre. Den er verre fordi den er enda mer totalitær, og fordi det krever enda mer overtro enn kristendommen. Kristendommen holder det at man bare tror, men trenger ikke gjøre alt mulig piss som man gjentar hver dag, altså rituell bønn og annet tull.

 

 

Men det er kanskje enklere å kritisere kristendommen, for den er vi jo bedre kjent med på mange måter. Det var noe man selv lærte som barn var rett osv. Så da har man jo et annet forhold til den. Men slik jeg oppfatter islam: Jalla balla allah. Sånn jalla balla ørken religion, som jeg og de fleste andre ateister oppfatter som noe lettere tilbakestående. F.eks. Når man ser folk som legger seg ned på kne og ber og messer frem de samme ordene hver gang de ber, hver dag, hele året, ser jo helt på trynet dumt ut. Alt ved denne religionen er jalla. Så hører man så mye tåpelig rundt dette.

 

Halal for eksempel: Ekstrem dyreplaging/dyretortur, som jeg tar ekstremt avstand fra.

Man skal altså slakte et dyr på den minst mulig humane måten, fordi man skal følge en gammel idiotisk religiøs jallaballa muslimsk skikk som oppstod i en tid da folk trodde jorda var flat og hvor man tilba massevis av arabiske jallaballa guder.

Allah var forøvrig en av mange guder folk tilbad før Muhammed ble maktsyk og rablet ned en gal manns tanker, eller fikk andre til å skrive det for seg. Spiller ingen rolle. Det som står i den boka, er skrevet av en mann eller flere som ikke kunne ha vært spesielt gode i hodet... Uansett: Tilblivelsen er nok interessant i seg selv.

Hvordan alt ble til, er jeg usikker på, men av gale menns gale tanker utvilsomt.

 

 

 

 

 

Tenker at en skal være bedre enn dem, og dermed ikke synke på deres nivå.. Du gjør jo ikke bare narr av Islamistene når du skriver dette tullet ditt, men en milliard muslimer, så vel som kristne.

 

Nå er det vel egentlig fysisk umulig for en humanist å synke ned på samme nivå som en religiøs, dessuten er det ingenting feil ved å gjøre narr av overtro - bare det involveres litt kløkt. Slik at religiøse mennesker blir provosert på en måte som tvinger de til å tenke igjennom deres eget standpunkt.

 

Personlig er tanken ved å støte noen religiøse følelser her og der den aller minste av mine bekymringer her i livet.

 

;):) Der sa du det! Veldig enig i dette! :) Endret av turbonello
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Vel, i utgangspunktet så prøver jeg alltid å unngå å diskutere penger, religion, politikk og pikkstørrelse med alle jeg prater med. Bare sånn for å unngå unødvendige konflikter.

CT-scan utløser ingen konflikt sier du da ;p

 

En CT-scan er ikke politik,, religion eller penger. Det er kun en undersøkelse som medfører stor risiko på grunn av strålingen man blir utsatt for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

 

Og vips mast du min respekt. Jeg mener at en skal respektere alle, om det er religion eller annet spiller ingen rolle. Men dere oppfører dere jo som rene villmenn som bare ser det negative ved en sak, det er beklagelig, da jeg absolutt har likt diskusjonen spesielt med deg, men jeg kan ikke sitte og se på at dere latterliggjør min, og andres religion fordi dere mener et fåtall som gjør noe dumt automatisk gjør at alle andre gjør det.

 

Ufattelig barnslig holdning vil jeg si.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Og vips mast du min respekt. Jeg mener at en skal respektere alle, om det er religion eller annet spiller ingen rolle. Men dere oppfører dere jo som rene villmenn som bare ser det negative ved en sak, det er beklagelig, da jeg absolutt har likt diskusjonen spesielt med deg, men jeg kan ikke sitte og se på at dere latterliggjør min, og andres religion fordi dere mener et fåtall som gjør noe dumt automatisk gjør at alle andre gjør det.

 

Ufattelig barnslig holdning vil jeg si.

 

 

Når du sier at man skal respektere alle, så mener jeg at hver enkelt individ eller gruppe bør gjøre seg fortjent til respekt. Respekt er noe uvurderlig viktig, men som må opparbeides fra begge parter.

 

Når du sier at man skal respektere alle, skal man da også stole på alle andre, siden man respekterer dem så mye. Skal man da gjøre som alle andre sier, siden man respektere dem så mye?

 

Respekt må fortjenes og er ikke noe som kommer automatisk.

 

Hver enkelt står fritt til å forakte hvem som helst, og trenger ikke respektere noen man ikke liker. Jeg synes ikke vi skal respektere noen som ikke er verdig eller som ikke er vår likemann, eller som ikke er bedre enn oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Og vips mast du min respekt.

 

Helt i orden.

 

Jeg mener at en skal respektere alle,

Den første setningen som jeg siterte først, den viser at det er et skille mellom hva du mener, og hva du faktisk i virkeligheten respekterer og ikke. =)

 

For min egen del, respekterer jeg i utgangspunktet alle.

Jeg respekterer at mennesker har en annen religion eller livssyn enn meg selv.

Jeg respekterer ikke religionene, og livssynene, men jeg respekterer at de har en.

Det viser jeg ved å være for de negative rettighetene, slik som religionsfrihet, ytringsfrihet og liknende.

 

Det som er vanlig blant kommunister og sosialister, er vanligvis å vise forakt mot kristendom, men fremelske islam. Du kan være uenig, men ser du hvordan sosialister snakker, når de snakker om kristne og kristendom, og hvordan de snakker om muslimer og islam, så vil du nok se det samme. Det krever jo et vist "sett utenfra perspektiv da".

 

 

om det er religion eller annet spiller ingen rolle. Men dere oppfører dere jo som rene villmenn som bare ser det negative ved en sak, det er beklagelig, da jeg absolutt har likt diskusjonen spesielt med deg, men jeg kan ikke sitte og se på at dere latterliggjør min, og andres religion fordi dere mener et fåtall som gjør noe dumt automatisk gjør at alle andre gjør det.

 

Ufattelig barnslig holdning vil jeg si.

Det er ikke mye positivt ved Islam. Tar man det som er særegent islamsk, så er dette negativt.

 

Tar man det islam har til felles med humanismen er det jo selvsagt ikke noe å snakke om. Det er jo ikke noe vits i å kritisere det som ikke er negativt.

 

Man kritiserer det som er negativt. Man er ikke nødvendigvis villmann for det.

 

Og når du snakker om "dere", så generaliserer du og tar jo alle under en kam. Jeg er meg, og jeg står for det jeg står for, uavhengig av andre. Andre kan mene noe av det samme. Andre kan være mer ekstreme enn meg osv. Jeg taler bare for mine egne oppfatninger og meninger. Respekt er forøvrig noe man gjør seg fortjent til, som kiross påpeker på en god måte. Det er ikke noe man skal forlange av andre, slik mange muslimer gjør.

 

Respekt er altså noe man gjør seg selv fortjent til. Islam er tankegift. Akkurat som kristendom. Mange som tidligere har vært religiøse beskriver det som et "tankefengsel", osv. Disse religionene begrenser mennesket til minimum. Gjør dem til undersåtter. Islam betyr visstnok underkastelse.

 

Og jeg kan ikke fordra totalitære religioner som fengsler folk i et slags åndelig slim, som det er vanskelig å komme seg ut av. Jeg ser ingen grunn til å respektere eller vise respekt ovenfor immaterielle ting, slik som religion og religiøs tro, og irrasjonalitet forøvrig. Men selvsagt kan jeg ha respekt for det enkelte mennesket.

 

Det blir feil å dømme et menneske for det det tror på, selvsagt, for det kan være mange andre kvaliteter i det mennesket som er bra. Men selve religionene fortjener å få verbal rundjuling og så mye kritikk som overhodet mulig.

 

 

Grunnen til det er at når de får dette, så vil folk få en mildere tilnærming til disse troene. De blir ufarliggjort. Den massive kritikken som kristendommen har fått og får i Norge i dag, gjør at de kristne nærmest blir "tvunget" til å vise frem de beste sidene, og oppføre seg godt. Svært få liker jo å bli kritisert for å være umoralske, osv.

 

Disse vil jo forsvare kristendommen, og tegne et så fint bilde som mulig av den. Hadde dette vært tilfellet helt uten den massive kritikken av kristendommen? Trolig ikke. Man ser jo hvordan det går i de miljøene hvor det er "om å gjøre å vise sterkest tro"... Om å gjøre å være mest mulig irrasjonell (...).

 

Hadde man ikke konfrontert vrangforestillingene, ville man nok ha sett mye mer fundamentalisme og radikalisering rundt om kring. Hvis man ser på filosofi, og religionsdelen på forumet her, vil man nok kunne regne ut at oppimot ca 90% er kritikk mot kristendom, og at de resterende 10% er islam. Men hvilken religion er egentlig mest undertrykkende? Hvilken religion er værst?

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...