Gå til innhold

Forkurs utdanning ved NITH/UIS


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal nå til høsten starte på forkurs, men jeg har tilbud fra både NITH og UIS. Hvis jeg skal starte ved UIS, så må jeg flytte hjemme ifra og da betaler jeg ca like mye for begge studiesteder.

 

Lurer generelt på om noen har erfaring med å ha tatt forkurs/ studert ved NITH eller UIS. Trivdes dere eller ikke? hvordan var forelesningene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke flytte for å gå forkurs på UIS. Alle forelesninger blir lagt ut på nett (og jeg tror du kan se de live). Det eneste du trenger å gjøre er å komme til UIS for eksamen dersom du ikke ordner med å ta eksamen ett annet sted i landet. Mener det koster ca 1000 kr pr eksamen.

 

Ellers er det flinke forelesere, men mye arbeid. Lykke til!

Lenke til kommentar

Du trenger ikke flytte for å gå forkurs på UIS. Alle forelesninger blir lagt ut på nett (og jeg tror du kan se de live). Det eneste du trenger å gjøre er å komme til UIS for eksamen dersom du ikke ordner med å ta eksamen ett annet sted i landet. Mener det koster ca 1000 kr pr eksamen.

 

Ellers er det flinke forelesere, men mye arbeid. Lykke til!

Takk for et fint svar, hvis jeg velger å dra til Stavanger har jeg da planer om å studere Data ing. der, men som du sier legges o forelsningene ut på nett, men jeg tror at jeg lærer bedre og har motivasjonen til å lære når jeg er der fysisk, har du selv gått på UIS, hvordan er det der? student miljøet? etc

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Du trenger ikke flytte for å gå forkurs på UIS. Alle forelesninger blir lagt ut på nett (og jeg tror du kan se de live). Det eneste du trenger å gjøre er å komme til UIS for eksamen dersom du ikke ordner med å ta eksamen ett annet sted i landet. Mener det koster ca 1000 kr pr eksamen.

 

Ellers er det flinke forelesere, men mye arbeid. Lykke til!

Takk for et fint svar, hvis jeg velger å dra til Stavanger har jeg da planer om å studere Data ing. der, men som du sier legges o forelsningene ut på nett, men jeg tror at jeg lærer bedre og har motivasjonen til å lære når jeg er der fysisk, har du selv gått på UIS, hvordan er det der? student miljøet? etc

 

Jeg har startet forkurset på UIS i fjor. Avslutter med matte i år. Det ble rett og slett for mye med studier, 120% jobb i tillegg til familie :) Kan ikke uttale meg om studentmiljø, for jeg har ikke oppsøkt det. Er fra Stavanger, så jeg har mitt nettverk fra før. Har for å være helt ærlig ikke vært så mye på universitetet, men det har fungert greit i auditoriet vi har vært i og prisen på mat den ene kantinen jeg har brukt har vært rimelig bra målt mot prisene i Stavanger. Dyktige forelesere i matte og fysikk. Resten av fagene har jeg ikke sett forelesninger fra, så der aner jeg ikke hva status er.

 

Kort fortalt har jeg bedrevet selvstudium over nett, så jeg kan ikke fortelle så mye egentlig :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...