Gå til innhold

1,1GHz Celeron på Abit BH6?


SilentType

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg ønsker å oppgradere pc-en billigst mulig. Planen er å benytte det gamle Abit BH6 hovedkortet (440BX, slot1, 100MHz fsb og 1x AGP port) med en slot1 til fcpga converter og en Celeron 1,1GHz. I tillegg skal han ha et nytt Geforce2 mx-400 skjermkort. Noen som vet om dette er teknisk mulig?

Og hvordan vil maskinen i så fall yte i spill (f.eks Max Payne og Medal Of Honor Allied Assult)?

(F.eks i forhold til min PC, en PIII 733MHz/133Mhz fsb og 4xAGP med samme skjermkort)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror 1.1 Ghz blir for kraftig for hovedkortet. Multiplayeren går bare til 8.5, busshastigheten til 133. Dette gir en hastighet på 1130 mhz. Problemet du har da (litt avhengig av hovedkortversjon) er at PCI og AGP porten vil gå på for høye hastigheter. Dette hovedkortet (med unntak av versjon 2.0, tror jeg) har ikke 1/4 deler på bussene...

 

Kjører selv 1.02 BH6 med p3 650@730 med Geforce2 ti/500XP og scorer 3200 i 3dmark2001. Du må nok regne med noe lavere pga. MX kortet.

 

Er interessert i å vite hvis det går:-) mail meg!

Bri...

 

ps. AGP bussen på dette kortet er 2x...

 

[ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-02-20 07:53 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 08:47, jrs skrev:

Det er ikke noe problem å kjøre 1100 Celeron på BH6.

Du må bare oppgradere Bios først, slik at du kan velge høyre 'multiplayer'.




 

Hehe, Multiplayer, den var morsom. Ingen stor feil det da, men det var litt morsomt. Ikke noe vondt ment, men du mener sikkert Multiplier :smile:.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Jepp, det er en meget smart løsning. De hadde veldig store leverings problemer før jul da det var enormt mange som ville ha denne. Det er sikkert bra med pågang fortsatt.

 

De hadde litt problemer med de første leverte pakkene, dårlig kjøling osv., men god tilbakemelding fra folk løste de små problemene. Gikk over fra ThermalPad til ThermalGrease for brukt mellom CPU og kjøler.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...