Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye koster det å ha en bil?


Anbefalte innlegg

Om du er ung (under 23) så kommer nok forsikringen til å bli din dyreste utgift. Jeg vil være veldig varsom med å kjøpe billige biler, men om du har noenlunde peiling på hva du skal se etter så kan det være en bil som holder i mange år fremover.

 

Er din økonomiske situasjon usikker og du ikke trenger en bil så ville jeg bare holdt meg til kollektiv transport til du er skråsikker på at du kan finansiere bilen. Ingenting er verre enn å brenne av de få pengene du har på bil og få hjertesukk hver gang du må fylle drivstoff.

Jeg er godt over 30 år, så det blir nok ikke den dyreste forsikringen. Men jeg har jo ikke opparbeidet meg noe bonus da jeg bare har lånt bil de gangene jeg har hatt behov for det.

 

Økonomien er i utgangspunktet ikke noe problem. Det er bare et spørsmål om hvor mye jeg har lyst til å bruke på bil :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om du er ung (under 23) så kommer nok forsikringen til å bli din dyreste utgift. Jeg vil være veldig varsom med å kjøpe billige biler, men om du har noenlunde peiling på hva du skal se etter så kan det være en bil som holder i mange år fremover.

 

Er din økonomiske situasjon usikker og du ikke trenger en bil så ville jeg bare holdt meg til kollektiv transport til du er skråsikker på at du kan finansiere bilen. Ingenting er verre enn å brenne av de få pengene du har på bil og få hjertesukk hver gang du må fylle drivstoff.

Jeg er godt over 30 år, så det blir nok ikke den dyreste forsikringen. Men jeg har jo ikke opparbeidet meg noe bonus da jeg bare har lånt bil de gangene jeg har hatt behov for det.

 

Økonomien er i utgangspunktet ikke noe problem. Det er bare et spørsmål om hvor mye jeg har lyst til å bruke på bil :)

 

 

Jeg anbefaler ihvertfall min metode...

 

Vil du absolutt ha "ny" bil og planlegger å bruke 150-200 000 kr på en slik ville jeg ha gjort noe av disse tingene:

 

- kjøp med garanti fra forhandler

- kjøp såpass nytt at du får med nybilgaranti

- Kia er billige og driftssikre biler og ser ut som en million... en Kia Ceed koster ca 250 000 kr ferdig på vei godt med utstyr og ikke mins.... 7 års nybilgaranti!!!!

 

NAF- garantitest like før garanti utløper...

 

http://www.kia.com/no/modeller/ceed/

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Årsavgift kr. 3000

Forsikring kr. 5000

Reparasjoner, dekk og vedlikehold kr. 5000

Drivstoff og bompenger kr. ?

 

Så kommer man til hvor dyr bil man kjøper. Er man på low budget så kan man finne en bil til kr. 20.000 som går i 4 år uten nevneverdig trøbbel (gjennom to eu-kontroller) er man heldig. Da blir kun kr. 5000,- på denne posten pr. år. Så får man jo vrakpant.

 

Når det gjelder forsikring så vil jo også dette variere.

 

Eksemplene nevnt tidligere må man ta med en klype salt da jeg synes de missviser veldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...