Gå til innhold

Pengene renner inn for Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Apple har en fortjenestemargin på 40%, noe som er helt ekstremt høyt.

 

 

Apple har en bruttomargin (gross margin) på nærmere 40%. Det er ikke spesielt høyt sammenlignet med f.eks Google (61,7%) eller Microsoft (67,5%), og heller ikke historisk høyt nivå for Apple, men sikkert relativt høyt ift. en del PC-produsenter som sliter med tilnærmet null profitt.

Apples nettofortjeneste eller profitt ligger på ca 20% av omsetningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes Apples sine produkter er bra men det er veldig overpriset. Appel sine produkter er ikke vært å kjøpe synes jeg og hvertfall ikke macen. De fleste som kjøper Mac bruker den ikke til det den er lagd til en engang og det er i hovedårsak fotoredigering ogbdetteber macen bra på men ikke spesielt mye annet.

 

Jeg vil nå si at Mac ikke er laget spesielt til fotoredigering, den er sikkert bra til det men for min del så bruker jeg maskinen til alt jeg bruker en datamaskin til. For jobb-applikasjoner må jeg bruke jobb-maskinen, men ut over det så holder jeg meg borte fra Windows. Arbeidsflyt er flere nivå bedre på Mac enn Windows, Ubuntu og andre linux-desktop'er ligger også ett eller flere hestehoder foran Windows. Med andre ord, det er ikke noe jeg kan huske i forbifarten en kan på windows som en ikke kan like bra eller bedre på Mac. Husk at Microsoft Office ble utviklet for Mac i sin tid og senere portert til Windows.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Dette har ikke noe med Android å gjøre. Slik mange her skriver. Android finnes ikke på pc. er. Mange er dritt lei hele Windows og vil ha noe nytt og noe annet og annerledes. Derfor velger de MAC. Dessuten er Apple veldig flinke til å appellere til flere brukermasser enn data nerder. Den leksa gjør også Google nå med Chromebooks som blir sett på som game changer. Spesielt nå som bla. annet Adobe har valgt som en av platformenne til sine programmer. Jeg personlig og har en MAC pc og en Samsung telefon og en Samsung nettbrett. Med en Google konto og en Samsung konto så fungerer alt sammen som en velsmurt maskineri. Uten noe tull og problemer på kryss og tvers av platformenne. Google sin komnto og Samsung sin konto fungerer på alle platformer uten noe problem. Synnes hele denne krigen og alle disse komentarene om det ene eller andre er bare tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...