Gå til innhold

Visa Electron netthandel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Gikk under hent PIN på nettbank, og henta den så fikk jeg også se det fulle kortnummeret mitt, prøvde og kjøpe noe billig på steam og det gikk. :)

 

Sikker på at du har Electron? Hele poenget med det kortet er at det ikke kan belastes uten chip/stripe.

 

Er under 18 og står VISA Electron på kortet mitt så er rimelig sikker, ja.

Lenke til kommentar

 

Gikk under hent PIN på nettbank, og henta den så fikk jeg også se det fulle kortnummeret mitt, prøvde og kjøpe noe billig på steam og det gikk. :)

 

Sikker på at du har Electron? Hele poenget med det kortet er at det ikke kan belastes uten chip/stripe.

 

Nei, det er ikke poenget med koret. Det er kanskje din erfaring med kortet hos din bank - ikke fasit for hvordan kortet fungerer.

 

Visa Electron er en kortype som kun fungerer online, dvs det kun kan benyttes steder hvor terminalen det brukes på har kontakt med banken. Det er et rent debit kort og det må være tilgjengelige midler på konto for at det fungere. Det har ingenting med chip/stripe å gjøre.

 

Det er bankene selv som kan lage eventuelle begrensninger på kortet på samme måte som de kan sette grenser på vanlig Visa kort. Eksempler på dette kan være nettkjøp/beløpsgrenser ol.

Noen banker har dette, andre har ikke.

 

 

 

TL;DR: Visa Electron fungerer fint til netthandel så lenge man kan verifisere at det er penger på konto, og banken din ikke har sperret muligheten / ikke oppgitt kortnummer.

Endret av sjurtf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...