Gå til innhold

[Løst] Hvilken PC burde jeg velge til skolebruk? (MK2)


Anbefalte innlegg

Hei sann!

Jeg spurte tidligere om hvilken Mac som var god å bruke til skolebruk. (MK2)
Jeg har nå, sett på en rekke PCer også.

Jeg har sett en god del på, Lenovo Y510P og lurer på om den ikke er like god som en Mac book til det skolebruke jeg skal ha det til.

Photoshop, Illustrator, Indesign osv.

 

Endret av Originalt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp gått MK VG2 og bruker en Macbook Pro (ikke retina). Nå skal det sies at jeg ikke har kjøpt den, men at jeg fikk den gjennom skolen så jeg hadde egentlig ikke så mye valg. Har oppgradert RAM'en fra 4gb til 16gb og merker at den jobber bedre når jeg har flere tunge programmer oppe samtidig. Retina og Air har ikke mulighet for å oppgradere RAM'en i ettertid.

Endret av Fish
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis du skal drive med bildebehandling, noe som det ser ut som på programvaren du lister opp, ville jeg ikke vært i tvil og gå for en retina skjerm. Jeg kjøpte min utelukkende for skjermen til bilderedigering, og har ikke angret ett sekund. Jeg ville gjort akkurat samme vurderingen om jeg skulle hatt PC og.

 

Air er litt for lavoppløst til de fleste oppgaver etter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp gått MK VG2 og bruker en Macbook Pro (ikke retina). Nå skal det sies at jeg ikke har kjøpt den, men at jeg fikk den gjennom skolen så jeg hadde egentlig ikke så mye valg. Har oppgradert RAM'en fra 4gb til 16gb og merker at den jobber bedre når jeg har flere tunge programmer oppe samtidig. Retina og Air har ikke mulighet for å oppgradere RAM'en i ettertid.

 

VG1 så hadde jeg også Mac gjennom skolen, samme som du antar jeg, men jeg følte den var veldig dårlig til det vi brukte det til. Spesielt i PS når vi gjorde noe av det tyngste i programmet.

 

 

Lenke til kommentar

Hvis du skal drive med bildebehandling, noe som det ser ut som på programvaren du lister opp, ville jeg ikke vært i tvil og gå for en retina skjerm. Jeg kjøpte min utelukkende for skjermen til bilderedigering, og har ikke angret ett sekund. Jeg ville gjort akkurat samme vurderingen om jeg skulle hatt PC og.

 

Air er litt for lavoppløst til de fleste oppgaver etter min mening.

 

Da går jeg nok for retina skjerm, blir nok og noe video redigering kan jeg tenke meg, slal starte på Vågen vgs i Sandnes, og har hørt rykter om at det er en del filming der. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...