Gå til innhold

'Gaming' Nettbrett


Ryztad

Anbefalte innlegg

Hey! Jeg begynner på skole (høyskole) nå etter sommeren og tenkte på å kanskje kjøpe meg en Ipad! Ser for meg at det både kan være nyttig for skole arbeid/notater og ha noe og finne på mens jeg sitter på bussen til Skolen!

 

Jeg som spiller litt Hearthstone på min PC, har også fått opp lysten til å skaffe meg en Ipad pga det går jo an å spille Hearthstone på Ipad! Så mitt krav er at den skal dra Hearthstone veldig bra! Så kan vel nesten si at jeg skal kjøpe en 'gaming' Ipad! hehe. Så har dere noen forslag/anbefalinger til en slik 'gaming' Ipad? :)

 

Men da dukker enda et spm opp! Siden jeg skal som regel bruke den når jeg sitter på bussen og når jeg har lite å gjøre hvor enn jeg er, så hadde det vært fantastisk om jeg kunne hatt en Ipad som fungerer med Mobilnett/Trådløst nett slik at jeg kan koble meg på nett via min mobil eller Trådløst nettverk.

 

Har dere da noen anbefalinger? Er det noe dere lurer på så er det bare å spørre!

 

Rundt 5 tusen maks. Kan også muligens dra den opp til 6000kr om det virkelig er verdt det, men det er opp til dere!

 

Tusen takk for hjelpen folkens!

- Robin

Endret av Ryztad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ipads kommer i to versjoner, wifi og wifi+mobilnett.

 

prisene avhenger av hvor mye minne du trenger og hvor ny den skal være. 1,2,3,"4" generasjon og Air

 

 

 

Ved nyinnkjøp Er det vel cirka en tusenlapp opp i pris hvis du skal ha mobilnett versjonen.

 

Min personlige mening er at man har til vanlig en mobil med hotspot muligheter så den ekstra tusenlappen kan du spare deg, igjen, min personlige mening.

 

Du har og to alternativer når det kommer til skjermstørrelse. errr... *sjekke* 9,7 og 7,9 (wdf?!) tommers(?) skjerm. Det er noe du må finne ut av selv hvilken av de formatene som passer deg, Den store tipper jeg er bedre til skole men litt plundrete til bussbruk, mens den lille er motsatte igjen...

 

Å før jeg glemmer det, Retina skjerm...det er og et valg du må ta...kanskje

 

Apple, fjerne gamle generasjoner fra salg når ny gen kommer så 1-3 finner du kun på bruktmarkedet.

 

http://www.apple.com/no/ipad/compare/ her har du hva de selger, med priser hvis du skal ha splitter ny

Lenke til kommentar

Så hvis jeg skal bruke Mobilt nettverk (hotspot) så er det egentlig ikke vits med Cellular?

 

Jeg får stikke I en butikk for å sjekke størrelsen og heller føle selv! Men det er bare å fortsette å komme med forslag om hva dere foretrekker og deres meninger!

 

Takk for alle svar og bidrag!

 

Men er det noe fordel å ha Cellular I tillegg? eller er det bare ekstra penger ut vinduet?

Endret av Ryztad
Lenke til kommentar

Så hvis jeg skal bruke Mobilt nettverk (hotspot) så er det egentlig ikke vits med Cellular?

 

Jeg får stikke I en butikk for å sjekke størrelsen og heller føle selv! Men det er bare å fortsette å komme med forslag om hva dere foretrekker og deres meninger!

 

Takk for alle svar og bidrag!

 

Men er det noe fordel å ha Cellular I tillegg? eller er det bare ekstra penger ut vinduet?

Hvis du ikke trenger bekymre deg for om du har batteri på telefonen din, er det like greit å bruke hotspot fra den til brettet.

(i)pads med mobilnett koster vel typisk +/- en høvding mer enn kun Wi-Fi (men pass på tilbud), i tillegg til at du må betale for datatvilling på abonnementet.

Det er nesten opp til deg om fordelen med å slippe å bruke hotspot og tømme mobilbatteriet er verdt det.

Lenke til kommentar

Jeg har både 7,9" og 9,7" iPad (og Android med 7", 8" og 10.1", og Windows med 10.1"), og hva som er passende størrelse for deg må du nesten prøve selv. For for sofabruk er min anbefaling ca 10". For mobil bruk oppleves 7" for lite, mens ca 8" er et passende kompromiss mellom mobilitet og anvendelighet for min del.

 

Dersom du stort sett skal bruke WiFi eller har tilgang til å dele internett fra mobilen, vil jeg anbefale å spare 1000-lappen det koster i tillegg. Eneste du mister er da GPS, som du får kun på 4G-modellen. Dersom du velger 9,7", bør du går for Air, prisforskjellen på Air og 4th gen er ca 500. Air er tynnere, mindre (smalere kanter), lettere, og ser mer moderne ut. Du får ny Air WiFi 16 GB til ca 3000. Dersom du velger mini (7,9") bør du gå for retina-modellen, ikke så mye pga skjermen men pga ytelsen. mini med retina har samme innmat og ytelse som Air. Du får mini med retina WiFi 16 GB til ca 2500. Prisene jeg nevner er godt under "veiledende" priser, men dette er priser du kan finner dersom du er tålmodig og følger med litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...