Gå til innhold

Vil 1TB SSD fortsette å synke i pris i nærmeste fremtid?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om prisene på disse store SSD'ene er på vei ned i den nærmeste fremtid?

Jeg har et raid med 2x1,5TB i pc'en på HDD, som jeg bruker som lagringsstasjon før ting flyttes til NAS'et.

Nå vurderer jeg å sette inn 2stk 840 EVO 1TB, men holder litt igjen ettersom jeg ikke helt har oversikt over priser på SSD, og hva som har skjedd i det siste. Noen som vet litt her som gidder å komme med noen innspill? :) Kjipt å kaste bort masse penger hvis å vente noen måneder kan være svært lurt, fordi da kommer xxx....

EDIT : jeg har OS på SSD raid i dag altså. Dette er kun til lagering av litt større filer.

Endret av gthaman
Videoannonse
Annonse

Joda, prisene vil falle, men ikke brått og mye. Regn med et fall på i gjennomsnitt rundt 5% per måned, eller halvering av prisen per år.

Til større filer vil jeg anbefale å fortsette med HDD, med mindre du plages av støyen og synes støyforskjellen er verd prisen. Ytelseforskjellen blir neppe merkbar i praksis selv om teoretiske målinger viser til dels stor forskjell. Vurder også billigere støydempemetoder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...