Gå til innhold

[Løst] Minneoppgradering til LGA1366 (Core i7)


MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 6 GB minne i den overklokkede PC-en min. Relevante spesifikasjoner er:

 

CPU: Core i7 920 @ 4.2 GHz (21 x 200 MHz)

HK: Asus P6T Deluxe v2

RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 6GB (3x 2GB) (CM3X2G1600C8D)

 

PC-en er vannkjølt (ikke minnemodulene), og overklokkingen har holdt dønn stabilt i tre år.

 

Jeg ønsker å oppgradere til enten 12 GB (nåværende sett + 6 GB) eller 16 GB (erstatte nåværende med nytt sett), og jeg ønsker å beholde overklokkingen. Jeg er helt ute av minnemarkedet for tiden og lurer på om noen har tips til rimelig oppgradering som 1) passer til mitt oppsett og 2) gjør at jeg kan beholde overklokkingen.

 

Har ikke noe spesifikt budsjett, men gjerne innenfor rimelighetens grenser. (Regner med å bytte ut hele PC-en til ny topp gaming-PC i løpet av 1-2 år, om det skulle være relevant.)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker å sette inn 2*8 GB brikker, i stedenfor 3*2 GB brikker på en socket 1366 har du desverre misforstått. Jeg ville ikke kalt det en løsning :\

 

1366 skal ha 3 brikker da det er en 3-kanals arkitektur. Socket 1155/1156/1150 har 2-kanals. Socket 2011 har 4-kanals.

 

Du burde bruke 3 eller 6 brikker på socket 1366 for å utnytte teknologien den støtter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...