Gå til innhold

[Løst] Ny gaming pc. Ønsker forslag til handleliste.


Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/liste/148544

Noe usikker på valg av deler, det er derfor det ligger flere av samme sort på listen. Bruker vil være gaming, film og litt overclocking.

Det er muligens noe overkill de komponentene jeg har valgt, så kom gjerne med forslag. Vil gå for intel og nvidia basert build.

 

Grafikk kort har jeg sett på 780 ti, men stort utvalg der ute, så spørsmålet er hvilket.

 

Minne trenger jeg tips på.

 

PSU har jeg, den la jeg med på listen bare for å fylle ut.

 

Ønsker å oppgradere skjermen min fra 1080 60hz. Asus Swift ser ganske sweet ut, men det fins vel alternativer?

 

Ny SDD, men hvilken?

 

Står mellom de 2 kabinettene som ligger på listen. Obsidian 750 eller Carbide 540.

 

Prosessor, gå for 4770k eller 4790k?

 

Setter pris på alle forslag og tilbakemeldinger. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikkje alternativer til swift skjermen. Den blir "the one", så det er den du vil ha :)

 

Jeg ville ha valgt Samsung 850pro ssd som kommer om noen dager, og Obsidian 750 kabinett. Samt 4790k cpu.

 

Av skjermkort så ville jeg ha valgt Evga 780ti Classified uten tvil. Det har desidert mest overklokkingspotensiale og har en meget bra luftkjøler. Det finnes også vannkjølingsblokk til det, om du vil ha vannkjøling etterhvert.

 

Haswell liker veldig godt raskt minne, så her er det bare å velge noe fra 2400mhz og oppover. Selv har jeg g.skill 2666 cl 10 i hovedmaskinen med Ivy-e cpu og Avexir 2800mhz i den andre maskinen med haswell 4790k

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for feedback Nizzen :w00t:

 

Hehe, ja da blir det Swift :wee:

Er det stor forskjell på cl 10 og cl 11 på minnet?

Det er ikke store kroneforskjellen på 4790k og 4770k, så hvorfor ikke. Nyere er ofte bedre hører jeg det sies.

Lest litt på skjermkort, og EVGA 780ti classy får veldig mye ros, så selv om jeg er litt asus fanboy, så kan jeg ikke si jeg har vært overdrevet fornøyd med asus 670 kortet mitt (som nettopp crashed n burned i OC forsøk).

Vannkjøling har alltid vært fristende, men har ikke våget å ta steget ut i vannet helt enda. Holdt meg til lukkede løsninger og luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...