Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bil - Opel Astra 2011


Anbefalte innlegg

Hei. Ser etter ny bil om dagen, og har prøvekjørt to Astra J, og ble helt forelska i denne:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49738182&searchclickthrough=true

 

Synes den har veldig mye ekstrautstyr, noe som også drar opp prisen hvis jeg skal selge den senere. Litt negativt at den har gått såpass langt på 3 år, men den har blitt brukt til langdistanse-pendling. Det er fortsatt nybil-garanti på den (5år/100 000km) og forhandleren sa merkeverkstedet var veldig imøtekommende når det gjaldt å fikse feil utover 100 000km (innafor 5 år).

 

Hva tror folk om denne bilen? Noen som har hatt mye trøbbel med denne ?

Dette er den første skikkelige bilen jeg kjøper, så jeg trenger litt feedback, evt tips fra erfarne bilkjøpere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opel fra siste år gjør det jo svært bra i tester og de lave salgstallene skyldes nok kun tragiske produksjonsbatcher med biler fra midten av 90-tallet og et stykke utover 2000 med mye feil. Dagens modeller virker veldig bra. Har kjørt 2011 Astra selv og likte den meget bra. Står ingenting tilbake for andre modeller i samme klasse og størrelse. Heller tvert imot. Mer spennende å kjøre enn Golf, Auris, Civic o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første generasjon av denne 1,3 CDTI-motoren var veldig kraftløs på lavt turtall, før turboen ga effekt, noe som gjorde at den stoppet lett når man skulle kjøre inn i kryss/rundkjøringer. Dette ble forbedret etter et par år, men fortsatt er den, pga lite volum, svak under 1500 rpm. Anbefaler at du prøver bilen med aktuell motor i bykjøring før du bestemmer deg, selv om dette er litt vanesak.

 

Når det gjelder Opel, har jeg hatt 2 stk Opel Astra G, og kvaliteten har vært veldig bra: ikke rust, svært få feil, og reklamasjonshåndteringen fra Opel har vært veldig bra i garanti- og reklamasjonstiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...