Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vantette plexiglass lister for LED montering


Anbefalte innlegg

Hei der :)

 

Ute belysning er en viktig komponent til rehabilitering av bolig fra -70 tallet. Da er det LED i liste lengder a 2-3-4 meter som teller. Her har eBay.com et flott utvalg. Disse LED lister selges med IP 65 og IP 66 vanntett utførelse, men kan man stole på dette? Trolig ikke.

 

Da tenkte jeg på lister av plexi glass, evt. rør i plexi glass. Rør løsning med evt. ei tynn list i som LED listen er festet til vil være en tettere løsning, enn en kanal med avtakbart topp. Jeg har en løsning, men hvor kan man få tak på slike lister?

 

Folk med erfaringer en velkommen med tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott!

Da fikk jeg tilstrekkelig info. "Kina" søket på slike nettsteder ga underlig nok ikke særlig mange treff. Trolig årsak kan være materialets PVC-grunnpris i Kina (?). Tror nok at kjøpet av LED striper blir "direkte til opphavslandet" for produksjon av slike produkter, tross det finnes sannsynligvis 80 % av "biltema" kvalitet.

 

Takker for infoen til alle dere.

Lenke til kommentar

Glemte nesten å nevne at hvis du går fullt ut med led striper nå, så har du altså ikke lov til å koble dette til på egenhånd.

 

Grei huskeregel er at om du er usikker, så bør du kontakte elektriker.

 

 

Hvis du vil ha litt inspirasjon, og se litt nærmere på hva du kan forvente av produkter fra proled, så kan du laste ned katalogen deres her: http://www.proled.com/fileadmin/benutzerdaten/download/katalog/PROLED-2014.pdf

 

På side 253 kan du se forskjellige "diffusere", eller deksler (på godt gammeldags bokmål) :)

Lenke til kommentar

Glemte nesten å nevne at hvis du går fullt ut med led striper nå, så har du altså ikke lov til å koble dette til på egenhånd.

 

Grei huskeregel er at om du er usikker, så bør du kontakte elektriker.

 

 

Hvis du vil ha litt inspirasjon, og se litt nærmere på hva du kan forvente av produkter fra proled, så kan du laste ned katalogen deres her: http://www.proled.com/fileadmin/benutzerdaten/download/katalog/PROLED-2014.pdf

 

På side 253 kan du se forskjellige "diffusere", eller deksler (på godt gammeldags bokmål) :)

Takker for ifoen, kopler opp alt selv, under 48 Volt=lav spenning. 230V er for meg for sterkt, siden jeg er svakstrømsteknikker :) Noen lyspunkter i LED er 85-285 V-AC utstyr. Der ber jeg elektrikeren sette opp en stikk over bryter, så kopler jeg det opp selv som "midlertidig anlegg", ikke fast opplegg.

 

En elektriker med godkjenning, skal total renovere boligens el-nett fra 70 tallet. Alt oppkopling med 1,5m2 byttes ut med 2,5m2 for 16A kurser, alt jordet med jordfeilbryter i sikringskursene.

 

"Hvorfor kjøpe dyrt i hjemlandet med vår lønnsutvikling, når alt koster "46 kroner" rett i postkassa, fra samme produksjonsland, Kina?" Det er lov til å spørre.

Lenke til kommentar

 

Glemte nesten å nevne at hvis du går fullt ut med led striper nå, så har du altså ikke lov til å koble dette til på egenhånd.

 

Grei huskeregel er at om du er usikker, så bør du kontakte elektriker.

 

 

Hvis du vil ha litt inspirasjon, og se litt nærmere på hva du kan forvente av produkter fra proled, så kan du laste ned katalogen deres her: http://www.proled.com/fileadmin/benutzerdaten/download/katalog/PROLED-2014.pdf

 

På side 253 kan du se forskjellige "diffusere", eller deksler (på godt gammeldags bokmål) :)

Takker for ifoen, kopler opp alt selv, under 48 Volt=lav spenning. 230V er for meg for sterkt, siden jeg er svakstrømsteknikker :) Noen lyspunkter i LED er 85-285 V-AC utstyr. Der ber jeg elektrikeren sette opp en stikk over bryter, så kopler jeg det opp selv som "midlertidig anlegg", ikke fast opplegg.

 

En elektriker med godkjenning, skal total renovere boligens el-nett fra 70 tallet. Alt oppkopling med 1,5m2 byttes ut med 2,5m2 for 16A kurser, alt jordet med jordfeilbryter i sikringskursene.

 

"Hvorfor kjøpe dyrt i hjemlandet med vår lønnsutvikling, når alt koster "46 kroner" rett i postkassa, fra samme produksjonsland, Kina?" Det er lov til å spørre.

 

Jeg forstår deg, og er delvis enig med deg i at det i enkelte tilfeller kan være like greit å bare kjøpe direkte fra produksjonslandet.

 

I flere tilfeller er det allikevell endel faktorer som gjør det mer attraktivt å handle hjemme i Norge!

 

Lurer du på noe om LED belysning, så anbefaler jeg å skumme gjennom dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1286272&p=21827617

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...